اولویت‌های فرهنگی مازندران شناسایی شد

۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۴۵
کد خبر: 85554795
اولویت‌های فرهنگی مازندران شناسایی شد

ساری - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور در دست تهیه است، گفت: پنج اولویت آسیب‌های فرهنگی این استان شناسایی شده تا برای حل آنها برنامه ریزی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احسان آهنگر عصر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در بابلسر اظهار کرد: برش نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران در مرحله دوم قرار داشته و تکمیل آن با فعال سازی هفت کارگروه و کمیته های تخصصی در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه پنج مساله فرهنگی مهم استان در این مرحله احصا شده است یادآور شد: این مساله‌ها بعد از تبادل نظرهای گسترده در لایه های مختلف اجتماعی و تصویب نهایی در شورای فرهنگ عمومی استان در طول مدت پنج سال اجرا می شود.

اولویت‌های فرهنگی مازندران احصا شد

وی اظهار کرد: اگر بتوانیم مسائل فرهنگی را با حجم کمتر و ریشه ای حل کنیم به مراتب بهتر از کلی کار کردن اثر بخش است و برای رسیدن به این هدف مردمی سازی یکی از راهبردهای اساسی جمهوری اسلامی در انجام طرح های مختلف در کشور است که در حوزه فرهنگی هم باید از این ظرفیت استفاده کرد.

وی با بیان این مطلب که تجربه تاریخی انقلاب اسلامی نشان داد در هر جایی که مردم ورود کردند موفقیت های بزرگی حاصل شد، یادآور شد: در بخش اقتصادی و فرهنگی هنوز نتوانستیم از تمام ظرفیت های مردمی استفاده کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تدوین و پیاده سازی سند فرهنگی دغدغه های بخش قابل توجهی از مردم و افکار عمومی جامعه است.

وی گفت: همه تلاش ها بر این است تا با استفاده از ظرفیت های مردمی و دولتی به همراه حمایت رسانه ها، سند تدوین شده فرهنگی استان را به درستی اجرا کنیم چون زحمت ها زمانی نتیجه خواهد داشت که با اجرای درست و اثر بخش همراه باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha