پژوهشگر کشوری قرآن کریم: بانوان راوی، روایتگری را از حضرت زینب(س) بیاموزند

کرمان- ایرنا- پژوهشگر کشوری حوزه علوم قرآن و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در توصیه‌ای به بانوان فعال در روایت روضه های حسینی و آیینی گفت: باید عزاداری، روضه‌خوانی و روایتگری را از حضرت زینب(س) فرابگیریم و خطبه ایشان را پیش رو بگذاریم.

به گزارش ایرنا، مریم حاج عبدالباقی عصر چهارشنبه در سومین نشست بانوان، سخنوران، ستایشگران و شعرای آیینی با محوریت جهاد «روایت‌گری بانوان»، در کرمان، افزود: در قرآن کریم وظیفه‌ای که موسی به هارون می سپارد تکلیفی بسیار سخت است در این وظیفه گفته می شود از مفسد تبعیت نکن زیرا این افراد زحمت ها را به باد می دهند و جریان ساز هستند.

وی ادامه داد: خواهران من در تبلیغ، در شعر خوانی ونوحه ها خدا را فراموش نکنید و بدانید ما اجازه نداریم از سیره چهارده معصوم و قرآن عدول کنیم زیرا ابتدا و انتها همه چیز فقط و فقط خداست.

پژوهشگر کشوری حوزه علوم قرآن و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در ادامه اشاراتی به قرآن کریم، افزود: براساس قرآن کریم سخت‌ترین ماموریتی که حضرت موسی به هارون می دهد جنگیدن با مفسدان و اصلاحگری بود که مادران باید در زندگی رومرزه آن را انجام دهند.

پژوهشگر کشوری قرآن کریم: بانوان راوی، روایتگری را از حضرت زینب(س) بیاموزند

افتخاری بالاتر از خدمت به عاشقان حسین(ع) نیست

مدیر کل امور بانوان استانداری کرمان افزود: افتخاری بالاتر از این نیست که نوکری کسانی را داشته باشیم که عاشق امام حسین(ع) هستند.

مریم سادات طباطبایی بیان کرد: عذابی در این دنیا بالاتر از این نیست که از قلب کسی مهر امام حسین(ع) گرفته شود و برای مراقبت از دین باید به خاندان اهل بیت پناه ببریم.

وی اظهار کرد: به یاری خدا به زودی ریشه کن شدن رژیم منحوس اسراییل به وقوع خواهد پیوست.

پژوهشگر کشوری قرآن کریم: بانوان راوی، روایتگری را از حضرت زینب(س) بیاموزند

مدیر کل امور بانوان استانداری کرمان گفت: خدایا به ما توفیق بده حسینی زندگی کنیم، حسینی از دنیا برویم و حسینی محشور شویم.

ابتدا و انتهای همه چیز خداست

نویسنده، پژوهشگر دفاع مقدس نیز در این نشست بر تاکیدهای رهبر معظم انقلاب بر ضرورت روایتگری اشاره کرد و گفت: حضرت زینب(س) علاوه بر مدیریت بحران و ولایتمداری از هنر روایتگری برخوردار بودند.

زهره یزدان پناه با اشاره به اینکه روایتگر باید مبتنی بر عقلانیت، ایمان و معرفت صحبت کند، گفت: امروز روح‌ عاشورا در زندگی زنان غزه تنیده شده است.

وی با اشاره به اینکه در روایتگری زمان شناسی و مکان شناسی دارای اهمیت است، تصریح کرد: باید با نگرش مبتنی بر ایمان و عقلانیت باید زمان و مکان عاشورای خودمان را تشخیص دهیم و وارد میدان شویم درست همانند کاری که حضرت زینب(س) انجام دادند.

وی گفت: قطب نمای وجود خودمان را با عاشورا تطبیق دهیم و روایت کنیم چون اگر ما روایت نکنیم دشمن روایت خواهد کرد و حقیقت را وارونه جلوه خواهد داد.

در انتهای این نشست همچنین از کتاب شعری با عنوان« رییسی عزیز »به قلم افسر شهربابکی نیز با حضور استاندار کرمان رونمایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha