وزیر دفاع اندونزی: ترکیه شریک استراتژیک ماست

۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۲۰:۲۸
کد خبر: 85554876
وزیر دفاع اندونزی: ترکیه شریک استراتژیک ماست

تهران- ایرنا- وزیر دفاع و رئیس جمهور منتخب اندونزی در دیدار با رییس جمهور ترکیه همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور و امکان گسترش مشارکت‌ها از جمله در بخش دفاعی را بررسی و اعلام کرد آنکارا شریک استراتژیک جاکارتا است.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری آنتارا، پرابوو سوبیانتو وزیر دفاع اندونزی در دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در آنکارا، بر اهمیت نقش تریکه به عنوان یک شریک استراتژیک مهم تاکید کرد.

پرابوو پیش از آن با هاکان فیدان وزیر امور خارجه و یار گولر وزیر دفاع ترکیه دیدار کرده بود.

دفتر وزارت دفاع اندونزی امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد پرابوو به اردوغان گفته است: با فرصت های زیادی که پیش روی ما است، اندونزی متعهد به تقویت بیشتر شراکت استراتژیک با ترکیه است و ما مصمم به تقویت دوستی تاریخی بین دو کشور هستیم.

پرابوو و اردوغان نشستی پشت درهای بسته برگزار کردند، با این حال، سرتیپ ادوین آدریان سومانتا، رئیس دفتر روابط عمومی این وزارتخانه خاطرنشان کرد در این دیدار همکاری های دوجانبه بین دو کشور و امکان گسترش مشارکت ها از جمله در بخش دفاعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پرابوو و جبران راکابومینگ راکا در ۲۰ اکتبر ۲۰۲۴ به عنوان رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور جمهوری اندونزی برای دوره ۲۰۲۴-۲۰۲۹ کار خود را آغاز می کنند.

ترکیه سومین مقصد پرابوو در سلسله سفرهای خارجی او از هفته گذشته است او قبل از ورود به آنکارا پایتخت ترکیه، از پاریس پایتخت فرانسه و بلگراد پایتخت صربستان بازدید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha