دبیر شورای عالی امنیت ملی:‌ مناسبات ایران و سوریه ویژه و راهبردی است

تهران - ایرنا - نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به مناسبات ویژه و راهبردی دو کشور، تأکید کرد دو ملت ایران و سوریه همچنان در مقابله با همه توطئه‌ها و اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی و آمریکا در کنار یکدیگر خواهند ایستاد.

به گزارش ایرنا، علی اکبر احمدیان بعد از ظهر چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ با حسین عرنوس نخست وزیر سوریه افزود: ریشه همه مشکلات، نابسامانی ها و ناامنی ها در سوریه، اشغالگری رژیم صهیونیستی و آمریکا است و رفع اشغالگری آمریکا مهم‌ترین گام برای رفع رنج ها و مشکلات مردم سوریه خواهد بود.

وی با اشاره به اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن دکتر اسماعیل هنیه گفت: شهادت اسماعیل هنیه گام مؤثری در پیش رفت مبارزات مردم فلسطین و تحقق آرمان آزادی قدس شریف و پیروزی مردم غزه است و جنایتکاران بدانند این جنایت بی پاسخ نخواهد ماند.

احمدیان افزود: امروز همه دنیا به ماهیت اشغال گری رژیم صهیونیستی و آزادی بخش بودن حرکت مردم فلسطین پی برده است.

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اهمیت روابط اقتصادی دو کشور و توسعه همکاری های تجاری و مالی دو جانبه بر ضرورت تلاش بیشتر برای تعمیق روابط تاکید کرد.

نخست وزیر سوریه نیز در این دیدار ضمن تبریک به مناسبت برگزاری موفق انتخابات ریاست جمهوری و مراسم تحلیف رییس جمهور محترم، اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه را محکوم و ضمن ابراز هم دردی با ملت مظلوم فلسطین شهادت وی را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

حسین عرنوس بر عزم رهبری و دولت سوریه برای توسعه و تعمیق مناسبات اقتصادی و انجام پروژه های مشترک تأکید کرد و افزود: باید بخش های خصوصی و مردمی دو کشور در حوزه ی اقتصادی و تجاری بیش از گذشته فعال شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha