ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی منطقه سیستان کاهش یافت

زاهدان - ایرنا - ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان در اطلاعیه‌ای از کاهش ساعت فعالیت ادارات و دستگاه‌های اجرایی منطقه سیستان به جز مراکز خدمات‌رسان و مراکز بهداشتی و درمانی در روز پنجشنبه خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، در این اطلاعیه که شامگاه چهارشنبه منتشر شد، آمده است: براساس تصمیم مدیریت بحران استانداری استان، با توجه به وقوع طوفان گرد و خاک و افزایش ریزگردها فعالیت تمامی دستگاه‌های اجرایی، ادارات و بانک‌های منطقه سیستان ( زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز) به جز مراکز خدمات رسان و مراکز بهداشتی و درمانی در روز پنجشنبه یازدهم مرداد ماه از ساعت ۶ صبح آغاز و با ۲ ساعت تعجیل راس ساعت ۱۰ به پایان می رسد.

این اطلاعیه می افزاید: کاهش ساعت کاری از طریق دورکاری جبران می‌شود.

ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی منطقه سیستان کاهش یافت

سرعت بادهای ۱۲۰ روزه در سیستان و بلوچستان افزایش می‌یابد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی؛ از شدت گرفتن سرعت بادهای ۱۲۰ روزه در شمال و تشدید بارش‌های موسمی برای جنوب استان خبر داد.

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از صبح پنچشنبه تا صبح شنبه ۱۳ مرداد وزش باد شدید و گرد و خاک برای مناطق شمالی سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: در این مدت احتمال افزایش غبار و وزش باد شدید برای زاهدان و مناطق مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان و اختلال در ترددهای جاده‌ای بویژه مسیرهای، زابل - زاهدان، زاهدان - نهبندان، زابل - نهبندان، زاهدان - بم و ایرانشهر - بم و احتمال اختلال در تردد ریلی زاهدان - بم وجود دارد.

وی ادامه داد: شهروندان در زمان غبار آلود شدن هوا از ترددهای غیر ضروری خودداری و از کار در ارتفاع جدا پرهیز کنند.

حیدری با اشاره به اینکه شهروندان از کار در ارتفاع پرهیز و از گلخانه‌ها محافظت و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود گفت: همچنین افراد در فعالیت های کوهنوردی و چرای دام در ارتفاعات و از اسکان در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی در زمان بارندگی خودداری کنند.

ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی منطقه سیستان کاهش یافت

در پی وقوع توفان شدید؛ ستاد مدیریت بحران شهرداری زابل در حالت آماده باش قرار گرفت

معاون خدمات شهری شهرداری زابل در شمال سیستان و بلوچستان گفت: به دنبال هشدارهای هواشناسی در خصوص توفان شدید در روز پنجشنبه، ستاد مدیریت بحران این نهاد تشکیل و تمام نیروها و خودروهای شهرداری‌ در حالت آماده باش قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالحسین اصغریان روز چهارشنبه در جلسه مدیریت بحران شهرداری زابل بر آماده باش کامل اعضای این ستاد، مسوول تاسیسات و کادر فنی تاسیسات، مسوول ماشین آلات موتوری و آتش‌نشانی، مسوولان نواحی دوگانه و کارکنان، مسوول فضای سبز و کارکنان و مسوول تدارکات تاکید کرد.

وی افزود: در صورت قطع سیستم برق نورپردازی‌های سطح شهر؛ کادرفنی تاسیسات باید در محل حضور یافته و نسبت به رفع نقص اقدام کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری زابل ادامه داد: مسوولان و کارکنان نواحی دوگانه و فضای سبز باید آمادگی رفع احتمالی افتادگی درخت یا پخش زباله‌ها بر اثر شدت توفان را داشته باشند و اداره موتوری باید نسبت به اعزام ماشین آلات در صورت نیاز به محل‌های احتمالی بروز حوادث اقدام‌ کند.

وی با بیان اینکه مدیر و کارکنان سازمان آتش‌نشانی شهرداری همواره در حالت آماده باش هستند، تاکید کرد: مدیران و آتش‌نشان‌ها باید آمادگی کامل جهت رفع احتمالی خطر در روز پنجشنبه را داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha