اصلاح نقاط حادثه خیز و ترمیم ۱۸۰ کیلومتر از جاده‌ کربلا در کرمانشاه + فیلم

کنگاور - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت که ترمیم جاده ای، عملیات خط کشی، اصلاح نقاط حادثه‌خیز، و بازسازی روشنایی ۱۸۰ کیلومتر از راه‌های شرق استان در حوزه استحفاظی کنگاور و مسیر زائران اربعین حسینی موسوم به جاده کربلا انجام شد.

سید شهرام کهریزی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای سفر مطمئن در مسیر تردد زائران اربعین افزود: از ماه‌ها قبل در مسیر کنگاور اقداماتی همچون شانه سازی اصلاح نقاط حادثه خیز، خط کشی، ترمیم و روشنایی انجام شده است.

وی با یادآوری بهسازی محورهای منتهی به مرز عراق در کرمانشاه جهت تردد ایمن و راحت زائران به پایش سیستمی هوشمند همه محورهای استان طی ایام اربعین اشاره کرد و گفت: پایش تصویری خودروها در طول مسیر کنگاور تا خسروی اعمال می‌شود.

کنگاور نقطه ورودی کرمانشاه از استان همدان و خسروی دروازه ورود به عراق است.

وی تصریح کرد: طی این ایام در مسیر قصرشیرین تا خسروی ( حدود ۳۰ کیلومتر) نیز پایش هوایی انجام می‌شود.

شهرستان کنگاور در فاصله ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه و ۵۵۵ کیلومتری کربلا قرار دارد که رهبر معظم انقلاب در سفر خود در سال ۱۳۹۰ به این شهرستان، کنگاور را منزلگاه عُشاق حسینی در طول سال‌ها و قرن‌های متمادی توصیف کرد.

خسروی از توابع قصرشیرین در استان کرمانشاه در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت کشور عراق و سپس بندر حلب در سوریه و ساحل دریای مدیترانه بود.

خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانون مهم تردد مسافر و زائر ایرانی و عراقی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha