۱۱۷ کارگاه فنی و حرفه ای مازندران به بخش خصوصی واگذار شد

ساری-ایرنا- مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران از واگذاری ۱۱۷ کارگاه بدون استفاده مراکز دولتی این نهاد به بخش خصوصی برای بهره برداری مطلوب تر از فضاهای موجود در امر آموزش مهارت ها خبرداد.

سید حسین درویشی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مازندران ۲۰ مرکز دولتی فنی و حرفه ای دارد که حدود ۹۰ رشته مهارتی در آنها آموزش داده می شود.

وی ادامه داد:‌ واگذاری کارگاه های بدون استفاده به بخش خصوصی این فرصت را فراهم می کند تا این بخش بتواند از این ظرفیت ساختاری موجود برای مطلوب سازی روند آموزش مهارتی استفاده کند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران همچنین از به روزرسانی ۵۰ کارگاه آموزشی مراکز دولتی استان خبرداد و گفت:‌هشت کارگاه با خدمات و آموزش های جدید نیز راه اندازی شده است.

وی تعداد آموزشگاه های خصوصی فنی و حرفه ای استان را ۲ هزار و ۸۵۶ واحد اعلام و خاطرنشان کرد:‌این حجم آموزشگاه خصوصی در مازندران با توجه به فعالیت ۲۳ هزار آموزشگاه خصوصی در کشور ظرفیت بالایی در امر آموزش از طریق مجموعه های خصوصی را فراهم کرده است.

درویشی اظهار کرد: در بخش‌ دولتی آموزشهای فنی و حرفه ای مازندران به تفکیک در مراکز ثابت شهری ۲ هزار و ۹۴۲ نفر دوره، دانش آموزان هزار و ۲۵۵ نفر دوره با هدف انتخاب شغلی متناسب با نیاز بازارکار، بنگاه های اقتصادی ۱۴۳۳ نفر دوره، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشجویی ۳۰۳ نفر دوره در راستای مهارت افزایی دانشجویان، در بخش پادگان ۱۶۷۷نفر دوره در راستای تفاهم نامه با نیروهای مسلح و افزایش مهارت سربازان وظیفه ۱۳۴۸ نفر دوره با هدف توانمندسازی روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها، در چهار ماهه اول سال جاری توسط این اداره کل ارائه شده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه های مازندران یکی از مهمترین برنامه های این اداره کل را پوشش آموزشی گروه‌های آسیب پذیر شامل کودکان کار، زنان سرپرست خانوار و معتادین بهبود یافته اعلام کرد و گفت: در این زمینه نیز به ۶۹۸ نفر دوره در چهار ماهه اول سال ۱۴۰۳ آموزش‌های مهارتی ارائه شده است.

وی افزود: زندانیان ۹۷۹ نفر دوره جهت کمک به بازگشت آنها به جامعه و ادامه زندگی سالم، مهارت آموزی در محیط کار واقعی ۲۰۲۵ نفر دوره، سکونتگاه‌های غیر رسمی ۱۳۷ نفر دوره و در مجموع ۱۲ هزار و ۷۸۹ نفر دوره در خوشه‌های صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی از آموزش‌های رایگان مهارتی در چهار ماهه اول سال جاری بهره‌مند شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha