سلامت ۹۰ درصد نوآموزان خراسان شمالی سنجش شد 

بجنورد- ایرنا- سرپرست آموزش وپرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: ۱۷ هزار نوآموز بدو ورود به مدرسه در استان باید در طرح سنجش شرکت کنند که تاکنون سلامت ۹۰ درصد از آنان مورد ارزیابی قرار گرفت.

سیدتقی عطاردی روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سامانه برای ثبت نام در طرح سنجش نوآموزان فعال است و خانواده ها می توانند برای ثبت نام و نوبت گیری اقدام کنند.

وی با بیان اینکه نوآموزان استان در ۱۱ پایگاه مورد سنجش قرار می گیرند، افزود: نوآموزان در طرح سنجش سلامت به لحاظ بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی، رفتاری و بهداشتی مورد بررسی قرار می گیرند و چنانچه کودکی دارای اختلال شنوایی و بینایی باشد به مراکز تخصصی برای بررسی بیشتر معرفی می شوند.

سرپرست آموزش وپرورش استثنایی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تاکنون ۲ هزار نفر از نوآموزان برای ارزیابی تخصصی به مراکز تخصصی ارجاع داده شدند که بیشترین مشکل در میان این افراد، بینایی و شنوایی است.

وی هدف اصلی طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه را پیشگیری از بروز و تشدید بیماری ها، تشخیص جایگاه دقیق آموزش کودکان برای استفاده از خدمات متناسب با استعدادها و توانمندی های کودکان و همچنین جلوگیری از افت تحصیلی اعلام کرد.

عطاردی هزینه انجام سنجش سلامت نوآموزان را ۶۰۰ هزار ریال عنوان و تاکید کرد: ثبت نام قطعی نوآموزان در کلاس اول، مشروط به ارایه برگه سنجش است و مدیران حق ندارند دانش آموزی را بدون ارایه برگه سنجش سلامت ثبت نام کنند.

یکهزار و ۷۰۰ نفر دانش آموز با نیازهای ویژه در ۱۰۷ مدرسه خراسان شمالی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha