۱۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۵۸
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85555218
T T
۲۰ نفر

برچسب‌ها

۴۱۴ دانش‌آموز گیلانی در آزمون ورودی پایه هفتم مدارس سمپاد پذیرفته شدند

رشت - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اعلام نتایج آزمون ورودی پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان گفت: ۴۱۴ دانش‌آموز استان در این آزمون و تحصیل در دوره اول متوسطه مدارس سمپاد پذیرفته شدند.

محمدحسین رمضانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دانش‌آموزان یادشده برای تحصیل در هشت مدرسه استعدادهای درخشان شهرهای لاهیجان، لنگرود، تالش و نواحی یک و ۲ رشت پذیرفته شدند.

وی بیان کرد: ثبت‌نام از دانش‌آموزان پذیرفته شده در آزمون ورودی پایه هفتم در مدارس دوره اول متوسطه استعدادهای درخشان گیلان آغاز شده که خانواده‌ها باید هر چه سریعتر برای نامنویسی فرزندان خود به این واحدهای آموزشی مراجعه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان اضافه کرد: همچنین پذیرفته نشدگان آزمون پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان استان در صورت تمایل می‌توانند اعتراض خود را برای رسیدگی در سایت http://my.medu.ir ثبت کنند.

وی یادآور شد: چهار هزار و ۳۳۹ دانش‌آموز دختر و پسر پایه ششم گیلان ۳۱ خرداد امسال همزمان با سراسر کشور در ۲۱ حوزه امتحانی در آزمون پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان با هم رقابت کردند.

رمضانی با بیان اینکه نتایج آزمون پایه نهم به دهم مدارس سمپاد نیز به زودی اعلام می‌شود اضافه کرد: بر اساس سهمیه در نظر گرفته شده و اعلام قبلی ۱۲۰ نفر در رشته ریاضی فیزیک، ۱۳۴ نفر در رشته علوم تجربی و ۱۰۹ نفر نیز در رشته علوم انسانی دبیرستان‌های شهرهای لاهیجان، لنگرود، تالش و نواحی یک و ۲ رشت پذیرفته می‌شوند.

در زمان حاضر؛ سه هزار و ۴۱۹ دانش‌آموز در مدارس سمپاد شامل ۱۷ دبیرستان در ۱۱ مرکز در شهرستان‌های تالش، لاهیجان، لنگرود و نواحی یک و ۲ تحصیل می‌کنند.

گیلان دارای افزون بر ۳۷۰ هزار دانش‌آموز است که در حدود چهار هزار واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha