استاندار سمنان: شهادت اسماعیل هنیه نابودی رژیم صهیونیستی را سرعت بخشید

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان در پی شهادت مجاهد شهید اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس گفت: خون پاک این شهید موجب جوششی عظیم و تلاطمی دوباره در تسریع زوال و نابودی رژیم سفاک و خونخوار صهیونیستی شد و جبهه مقاومت و ایران اسلامی را در خونخواهی این شهید والامقام مصمم‌تر خواهد ساخت.‌

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز پنجشنبه با انتشار پیامی با ابراز تسلیت شهادت شهید اسماعیل هنیه، افزود: شهادت فرمانده دلیر و چهره برجسته و خوش‌نام جبهه مقاومت در ترور بزدلانه و ناجوانمردانه رژیم غاصب و کودک‌کش اسرائیل، بار دیگر به تمامی جهانیان اثبات کرد که این رژیم جعلی و آدمکش هرگاه از مقابله رو در رو و مستقیم بازمانده و عاجز می‌شود، از هیچ اقدام رذیلانه ای دریغ نورزیده و بدنام‌تر از همیشه، چهره منفور و کثیف خود را نمایان می‌سازد.‌

در بخشی دیگر از این پیام آمده است: شهید اسماعیل هنیه، به عنوان عنصری موثر، محبوب و مورد قبول در جبهه مقاومت و هدایتگر جنبش پرافتخار آزادی قدس شریف و فلسطین مظلوم و نیز رهبری آگاه و با تدبیر در دفتر سیاسی حماس که پرورش یافته و پرورش دهنده فرهنگ مقاومت و آزاده زندان‌های رژیم غاصب اسرائیل بود، از مدت‌ها پیش مورد کینه و خشم یزیدیان زمان و شمر دوران، اسرائیل خبیث قرار داشت و پس از مدت‌ها ایستادگی و صبر و استقامت فراوان در غم از دست دادن جمع زیادی از خانواده و همرزمان هم‌قسم، در نهایت به آرزوی دیرین خود نائل و به یاران شهیدش پیوست.

استاندار سمنان: شهادت اسماعیل هنیه نابودی رژیم صهیونیستی را سرعت بخشید

استاندار سمنان در بخش پایانی این پیام با محکوم کرددن ترور شخصیت برجسته جبهه مقاومت و میهمان عزیز جمهوری اسلامی ایران، شهادت این مجاهد خستگی ناپذیر و مبارز را به تمامی ملت های آزاده، جبهه مقاومت و به ویژه ۲ ملت شجاع و سرافراز ایران اسلامی و فلسطین قهرمان و همچنین خانواده‌های معزز این شهید بزرگوار و همراه ارجمندش، تبریک و تسلیت گفت.

اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس نهم مرداد برای مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری در ایران حضور داشت و در این مراسم شرکت کرد، بامداد روز دهم مرداد همراه با یکی از محافظانش در اقدامی تروریستی به شهادت رسید.

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از شهادت اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران خبر داد.

فعالیت‌های سیاسی

اسماعیل هنیه فعالیت سیاسی خود را در «حزب اسلامی» در نوار غزه که نماینده شاخه دانشجویی اخوان المسلمین بود و جنبش مقاومت اسلامی از آن شکل گرفت، آغاز کرد.

هنیه پس از شهادت دکتر عبدالعزیز الرنتیسی از رهبران ارشد حماس در سال ۲۰۰۴ میلادی توسط رژیم صهیونیستی، به عنوان رییس جنبش حماس در نوار غزه انتخاب شد. در دسامبر ۲۰۰۵، هنیه در صدر فهرست انتخاباتی «تغییر و اصلاح» قرار داشت که در دومین انتخابات پارلمانی فلسطین در سال ۲۰۰۶ اکثریت کرسی‌ها را به دست آورد.

جنبش حماس در ۱۶ فوریه ۲۰۰۶ اسماعیل هنیه را برای تصدی پست نخست وزیری فلسطین معرفی کرد و در ۲۰ همان ماه منصوب شد.

در ماه مه ۲۰۱۷ به عنوان رییس دفتر سیاسی جنبش حماس و جانشین خالد مشعل انتخاب شد.

اسماعیل هنیه چندین بار مورد سوءقصد قرار گرفت که پیش از تهران، آخرین آن در سال ۲۰۰۳ و زمانی بود که جنگنده های رژیم اسرائیل در پی عملیات شهادت طلبانه گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس، گروهی از رهبران مقاومت را هدف قرار دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha