خدمات ویژه بنیاد رضوی به زائران اربعین حسینی در هشت  نقطه مرزی شرقی و غربی کشور

ساری- ایرنا- رییس مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی بنیاد کرامت رضوی گفت که یکی از مهم‌ترین خدمات این کانون‌ها در طول سال مرتبط با ایام اربعین حسینی است که امسال در سه نقطه مرزی شرقی و پنج نقطه مرزی غربی به زائران خارجی و داخلی خدمات لازم ارایه خواهد شد.

احمد میرزاده روز پنجشنبه در حاشیه همایش کانون خدمت رضوی استان مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ساری افزود: طبق برنامه خدمات مورد نیاز در مرزهای دوغارون ، میرجاوه ،‌مهران، چذابه، شلمچه، خسروی، باشماق و تمرچین به زائران افغانستانی و پاکستانی در مرزهای شرقی و خروج زائران از مرزهای غربی کشور از سوی کانون‌های خدمت رضوی ارایه می شود.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده ، آشپزخانه مرکزی آستان قدس رضوی نیز در مرز مهران مستقر خواهد شد.

وی با توضیح این نکته که همچنین الگوی خدمت‌رسانی به زائران در داخل کشور عراق نیز برگرفته از شبکه خدمت کانون خادمیار رضوی بوده و توفیق خدمت در ذیل پرچم امام رضا(ع) در این راهپیمایی عظیم حسینی پایه ریزی شده است، ادامه داد: کانون‌های رضوی استان‌هایی که در مسیر تشرف زائران اربعین حسینی قرار دارند با برپایی موکب‌ها و ایستگاه‌های خدمت‌رسانی انجام وظیفه می کنند.

خدمات ویژه بنیاد رضوی به زائران اربعین حسینی در هشت  نقطه مرزی شرقی و غربی کشور

فعالیت ۲۰ کانون تخصصی خدمت رضوی

رییس مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی بنیاد کرامت رضوی به بیان این که برنامه‌های متنوعی در قالب ۲۰ کانون عمومی و تخصصی در حال انجام است که ارتباط مستقیمی برای بهره‌مندی آحاد جامعه از فعالیت‌ها و توانمندی‌های این شبکه دارد، توضیح داد: امروز مهر و محبت حضرت رضا(ع) و جریان مهربانی امام رئوف(ع) در سطح جامعه و در آحاد مردم ملموس و معلوم شده است.

میرزاده تصریح کرد: اگر بتوانیم توسعه فرهنگی را بر بستر توسعه اجتماعی پیش ببریم و مسائل و مشکلات مردم را از این بستر حل کنیم که توسعه فرهنگی و معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و حضرت رضا(ع) هم ترویج شود، به طور یقین اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

وی یکی مهمترین کانون های تخصصی خدمت رضوی را مشاوره خانواده و روانشناسی عنوان کرد و گفت: امروز آسیب‌های اجتماعی ناشی از کم توجهی به فرهنگ اهل بیت علیهم السلام روز به روز در حال افزایش است.
میرزاده اظهار کرد: در حال حاضر افزون بر ۱۶۰هزار نفر با عنوان خادمیار و یاور رضوی در این شبکه فعالیت دارند که گره‌گشایی و رفع موانع و مشکلات مردم را تا قسمتی عهده‌دار هستند.

خدمات ویژه بنیاد رضوی به زائران اربعین حسینی در هشت  نقطه مرزی شرقی و غربی کشور

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha