۱۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۲۸
کد خبر: 85555305
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

بدرقه باشکوه میهمان

۱۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۲۸
کد خبر: 85555305
بدرقه باشکوه میهمان

تهران بزرگ - ایرنا - مردم قدرشناس پایتخت امروز در آیینی باشکوه میهمان خود را بدرقه کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم سیاهپوش پایتخت در یکی از روزهای گرم بار دیگر با در دست داشتن تصاویر امامین انقلاب اسلامی و شهدای جبهه مقاومت و همچنین پرچم محور مقاومت اشک‌ریزان میهمان ویژه و عزیز خود را بدرقه کردند. میهمانی که روز چهارشنبه به شکل ناجوانمردانه‌ای به شهادت رسید.

مسیر چند کیلومتری دانشگاه تهران تا چهارراه نواب و خیابان آزادی میعادگاه هزاران نفر از اهالی پایتخت از زن و مرد، پیر و جوان و حتی کودک و نونهال بود که برای بدرقه پیکر پای شهید اسماعیل هنیه آمده بودند.

آیین تشییع شهید قدس بهانه‌ای بود تا شرکت‌کنندگان مظلومیت مردم فلسطین و خشم خود را از سکوت مجامع بین المللی را فریاد زنند و در ماه محرم بار دیگر مظلومیت اباعبدالله(ع) و یاران شهیدش را در دشت کربلا ترسیم کردند.

در حاشیه مراسم در خیابان آزادی جمعی از جانبازان و ایثارگران که خود را بصورت جمعی به مسیر تشییع رسانده بودند فریاد انتقام از خون شهدا را سر دادند.

یکی از شهروندان تهرانی به خبرنگار ایرنا در این باره می‌گوید: از شهادت آیت الله رییسی و همراهانش مدتی نگذشته، یک بار دیگر مسیر دانشگاه تهران به سمت خیابان آزادی اهالی پایتخت داغدار عزیز دیگری هستند.

بدرقه باشکوه میهمان

وی که خود را رزمنده دوران دفاع مقدس معرفی می‌کرد ادامه داد: مردم بسیار هوشیارند و این هوشیاری و اتحاد موجب پیروزی امت اسلامی می‌شود و قطعا پرونده رژیم کودک‌کش صهیونیست بسته خواهد بست.

یکی دیگر از جانبازان جنگ تحمیلی گفت که دیگر دشمن چون سگ هار شده و امت اسلام باید انتقام خون شهیدان مظلوم را بگیرد.  باید این انتقام به گونه ای باشد که دیگر دشمن اقدام و حتی فکری برای ضربه زدن به امت اسلام نداشته باشد.

وی تاکید کرد: قطعا سقوط رژیم صهیونیستی نزدیک است.

ملت قدردان خون شهداست

بسیاری از مردم به صورت خانوادگی و فامیلی خود را به این مراسم رسانده بودند، یکی از شهروندان تهرانی در این باره می‌گوید: ملت ایران قدردان خون شهداست و فرقی نمی کند ایرانی باشد یا عراقی، لبنانی، فلسطینی و یا هر کشور مسلمان دیگر.

به حمایت کودکان غزه آمدیم

در مسیر تشییع پیکر پاک شهید اسماعیل هنیه و محافظش شماری از دانش آموزان یکی از مدارس تهران با داشتن تصاویر کودکان غزه اشک‌ریزان خود را به مراسم رسانده بودند.

یکی از دانش آموزان در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: ما به حمایت و ابراز همدردی با ملت مظلوم فلسطین به ویژه کودکان غزه خود را به این مراسم رساندیم.

بدرقه باشکوه میهمان

این دانش آموز ادامه داد: باید دشمنان بفهمند از این جنایت چیزی جز پشیمانی نصیب آنها نخواهد شد و مردم مسلمان ایران و سایر کشورها موجب پشیمانی دشمنان می شوند.

هوای تهران در لحظه انتشار این گزارش گرم است و تیم های امدادی از جمله هلال احمر و اورژانس حضور دارند و ایستگاه‌های صلواتی با توزیع آب و شربت به مردم در حال خدمت‌رسانی هستند.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) از میهمانان مراسم تحلیف رئیس‌جمهور چهاردهم بامداد چهارشنبه دهم مرداد در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامتش در تهران به همراه محافظش به شهادت رسیدند که این جنایت از سوی شخصیتهای سیاسی داخلی و بین‌المللی محکوم شد.

در پی این جنایت، رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین کارگزاران نظام جمهوری اسلامی با تسلیت شهادت هنیه این اقدام تروریستی را محکوم کردند و در پیام‌های جداگانه خواستار مجازات سخت عاملان این جنایت شدند.

همچنین دولت جمهوری اسلامی ایران در پی شهادت رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور اطلاعیه‌ای سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha