۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۰۱
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85555336
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۸ درصد ناوگان خودرویی آتش‌نشانی کاشان فرسوده است

کاشان - ایرنا- مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: این سازمان در حال حاضر ۳۱ دستگاه ماشین‌آلات سنگین، سبک و موتورسیکلت دارد که ۳۸ درصد آن‌ها فرسوده بوده و نیازمند توجه ویژه است.

سیدمصطفی محتشمیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در یک سال گذشته تاکنون ۱۳۸ هزار و ۱۱۲ مورد تماس با سازمان آتش‌نشانی کاشان برقرار شده که از این تعداد ۸۳ هزار و ۱۷ تماس واقعی و ۵۵ هزار و ۹۵ مورد مزاحمت تلفنی ثبت شده است.

وی اظهار کرد: همچنین از مجموع تماس‌های واقعی با سازمان آتش‌نشانی کاشان ۹۷۷ مورد آتش سوزی بوده که نسبت به مدت مشابه ۱۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان بیان کرد: از مجموع ۲ هزار و ۵۲۰ مورد حریق و حادثه رخ داده در یک سال گذشته ۲ هزار و ۴۵۲ مورد در داخل محدوده شهر کاشان و ۶۸ مورد خارج از محدوده بوده که نسبت به مدت مشابه ۱۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

محتشمیان گفت: در بازه زمانی یک سال اخیر ۴۳ مورد فوتی با هفت و نیم درصد افزایش، ۳۴۹ مورد مصدوم با ۲ و نیم درصد کاهش و هزار و ۵۲ نفر نجات یافته از حریق و حوادث با ۳.۶ درصد افزایش در شهرستان کاشان ثبت شده است.

وی با اشاره به حوادث آتش‌سوزی براساس ماهیت حریق گفت: از سال قبل تاکنون ۶۹۹ مورد حریق گزارش شده که ۲۲۲ مورد غیرعمد و ۶۱۲ مورد عمدی ثبت شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان میانگین زمان رسیدن به محل حادثه داخل شهر را چهار دقیقه و ۲۴ ثانیه اعلام کرد و افزود: همچنین امسال میانگین زمان رسیدن به محل حادثه خارج از شهر ۲۰ دقیقه و ۹ ثانیه، ماموریت حادثه داخل شهر سه دقیقه و ۵۳ ثانیه و ماموریت خارج از شهر ۱۹ دقیقه و ۱۸ ثانیه ثبت شده است.

وی گفت: در یک سال گذشته ۳۱۵ مورد بازدید ایمنی از ساختمان‌ها یا ادارات و موسسه‌های دولتی و عمومی برای صدور شناسنامه ایمنی، ۷۳ مورد از مراکز درمانی، ۲۹۸ مورد بازدید از ساختمان‌ها برای صدور تاییدیه ایمنی پایان کار، ۴۱۹ مورد بررسی نقشه‌های ساختمانی و تشکیل پرونده برای املاک و ۱۶۳ مورد علت‌یابی حوادث و صدور گواهی حریق برای بیمه و نهادهای حمایتی انجام شده است.

محتشمیان افزود: همچنین در این مدت سه هزار و ۳۰۸ نفر ساعت آموزش برای ادارات و نهادها، ۸۶ هزار و ۴۹۰ نفر ساعت برای مراکز آموزشی و موسسات عالی، ۵۸۴ نفر ساعت برای شرکت ها و کارگاه ها، هشت هزار و ۳۷۰ نفر ساعت آموزش تخصصی برای آتش نشانان و ۴۶۶ نفر ساعت برای آتش‌نشانان‌ داوطلب و بسیجیان برگزار شده است.

وی از کمبود شدید نیروی انسانی در سازمان آتش‌نشانی کاشان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۱۹ نیرو در این سازمان مشغول به کار و ۹۴ نفر نیروی عملیاتی هستند که در هشت ایستگاه خدمات ارائه می‌دهند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha