۱۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۶
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 85555352
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مدیر آموزش و پرورش: گنبدکاووس با کمبود فضای آموزشی مواجه است

گنبدکاووس- ایرنا - مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس از کمبود فضای آموزشی در این شهرستان مرزی و کمتر برخوردار خبر داد و گفت: کمبودهای این بخش سبب شده برنامه‌های مرتبط با نظام تعلیم و تربیت به خوبی اجرا نشود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد غنی‌پور روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گنبدکاووس و بدون اشاره به آماری افزود: با پیگیری های انجام شده قرار است پنج پروژه آموزشی با ۲۰ کلاس درس تا هفته دولت و قبل از شروع سال تحصیلی جاری دراین شهرستان افتتاح شود.

وی با اشاره به گرایش بیشتر خانواده‌های گنبدی برای ثبت نام فرزندان در مدارس هیات امنایی، اضافه کرد: مدارس فعلی جوابگوی نیاز نیست و باید سالانه ۲۰ درصد به ظرفیت آموزشگاه‌های هیات امنایی این شهرستان اضافه شود.

غنی پور همچنین با تخلف دانستن دریافت شهریه هنگام ثبت نام در مدارس دولتی، ادامه داد: با مدیران متخلف در صورت دریافت گزارش برخورد خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس همچنین از نصب‌نشدن انشعابات استخر دانش آموزی این شهرستان انتقاد کرد و گفت: با اینکه این مجموعه در سفر دوم ریاست جمهوری به گلستان (۳۰ آذر ۱۴۰۲) افتتاح شد اما هنوز انشعابات نصب نشده است.

وی از توقف عملیات اجرایی ساخت مدرسه ویژه دانش آموزان مبتلا به اوتیسم شرق گلستان در گنبدکاووس هم خبر داد و افزود: زمین این واحد آموزشی دچار مشکل حقوقی شده که امیدواریم بزودی رفع و عملیات اجرایی آن ادامه یابد.

مدیر آموزش و پرورش: گنبدکاووس با کمبود فضای آموزشی مواجه است

معاون امور جوانان اداره‌ کل ورزش و جوانان گلستان هم در این جلسه از برپایی ۶۰ موکب دانش آموزی ویژه اربعین حسینی در شهر گنبدکاووس خبر داد و بیان کرد: این موکب‌ها و تجمع نوجوانان در آن فرصت مغتنمی برای تبیین و روشنگری فرهنگ ایثار و شهادت و نهضت اباعبدالله الحسین(ع) برای این قشر است.

حامد ملاحسنی افزود: برپایی موکب‌ها در گنبدکاووس باعنوان «تجمع نوجوانان اربعینی» و در روزهای ۲۰ و ۲۱ مردادماه جاری خواهد بود.

وی اضافه کرد: در ۶۰ موکب دانش آموزی گنبدکاووس که نیمی از آن ویژه دختران خواهد بود در مجموع ۳۵۰ نوجوان فعالیت خواهند داشت.

فرماندار گنبدکاووس هم در این جلسه برلزوم همکاری و همراهی ادارات و نهادها با دانش آموزان در برپایی موکب‌های دانش آموزان این شهرستان در ایام اربعین تاکید کرد و گفت: همواره برنامه‌هایی از جمله مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) که با محوریت مردم برگزار می‌شود، بهره فرهنگی بیشتری داشته است.

مهدی دهرویه همچنین برلزوم ترویج فرهنگ مطالبه‌گری فرهنگی درجامعه تاکید کرد و افزود: نهادینه شدن این نوع مطالبه‌گری به رشد و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و جلوگیری از انحرافات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه کمک شایانی می‌کند.

وی بااشاره به برخی عقب ماندگی‌های زیرساختی گنبدکاووس در بخش‌های گوناگون از جمله آموزش و پرورش، اضافه کرد: اهتمام به نظام تعلیم و تربیت و رفع کمبودهای آن باید اولویت همه ادارات و نهادها باشد.

فرماندار گنبدکاووس ادامه داد: کمبود فضای آموزشی و پرورشی با استفاده از فضاها و ساختمان‌های مازاد برخی ادارات و نهادهای این شهرستان از جمله جهادکشاورزی قابل رفع است.

دهرویه همچنین برضرورت افزایش ۲۰ درصدی مدارس هیات امنایی در گنبدکاووس تاکید کرد و گفت: دو نوبتی شدن این مدارس در مقطع ابتدایی بلامانع اما در مقطع متوسطه ممنوع است.

شهرستان گنبدکاووس افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد بیش از ۹۰ هزار نفر دانش آموز هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha