مدیرکل روابط عمومی آبفا: نتوانستیم دشواری‌های تامین آب را به مردم منتقل کنیم+فیلم

یزد- ایرنا- مدیرکل روابط عمومی، امور بین‌الملل و ارتباطات مردمی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: هنوز نتوانستیم دشواری‌های تامین آب را به مردم و حتی رسانه‌ها منتقل کنیم و خیلی‌ها احساس می‌کنند که آب فقط می‌آید و میکروب زدایی و گندزدایی میشود و تمام؛ در حالیکه بسیاری از فرایندهای تامین آب زمان بر و هزینه‌بر است.

به گزارش ایرنا ، "مهدی بختی" روز پنجشنبه در جریان بازدید از دفتر ایرنا یزد با تسلیت شهادت مردم میدان جهاد و مبارزه، " اسماعیل هنیه" افزود: کیفیت آب به صورت لحظه‌ای پایش می شود که هزینه بر است و در کنار آن مباحث انتقال و توزیع و پایش کمیت و مدیریت فشار شبکه از جمله اقدامات و فعالیت هایی است که ما روابط عمومی ها نتوانستیم آن را به جامعه منتقل کنیم که نیازمند کمک رسانه ها هستیم.

وی اظهار داشت: از فعالان رسانه ای انتظار داریم مردم را در قالب ها و محتواهای خبری در زمینه آب و مدیریت مصرف آن آگاه دهند.

وی گفت: متاسفانه در فضای مجازی با چالش هایی روبرو هستیم و گاهی برخی کانالها و شبکه های اجتماعی، صحت سنجی و راستی آزمایی و صحت و سقم مطالب را نمی سنجند و آن را منتشر می کنند؛ انتظار داریم از رسانه های حرفه ای که مطالب را طوری منعکس کنند که منجر به نگرانی مردم نشود.

مدیرکل روابط عمومی، امور بین‌الملل و ارتباطات مردمی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، ایرنا را از جمله رسانه های معتبر کشور دانست و ارتباط و تعامل این رسانه در استان یزد را با شرکت ابفا بسیار مطلوب دانست و اظهار امیدواری کرد این ارتباط بیش از گذشته برقرار باشد.

بختی در ادامه به برخی ویژگی های مردم استان یزد از جمله فرهنگ و تاریخ و اخلاق و دیانت اشاره کرد و گفت: در سفرهای استانی با فعالان رسانه ها دیدار می کنیم و بدون واسطه پای صحبت های آنان می نشینیم و می دانیم اگر نقدی و ایرادی بر ما وارد است از سر دلسوزی است ؛ باید ایرادات خود را رفع و اگر موانع و مشکلاتی هست حل کنیم.

وی گفت: باور داریم که خدمت رسانی زمانی ارتقا می یابد که همه نقدها و نظرات احصا و نسبت به رفع آنها اقدام شود؛ خبرنگاران چشم بینای جامعه هستند و موانع و ضعف ها را بهتر از ما مسوولان می بینند .

این مسوول یادآور شد: رشد جمعیت و توسعه شهری باعث شده که سرانه مصرف آب در استان یزد به ۲۴۰ لیتر برای هر نفر برسد در حالیکه این رقم باید نزدیک به ۱۸۰ لیتر باشد و یک اختلاف مصرف ۴۰ لیتری داریم که این برای شهرهایی چون یزد با اقلیم گرم و خشک نگران کننده است.

انتظار آبفا از رسانه‌ها

وی افزود: در این زمینه شرکت ابفا وظایفی بر عهده دارد که نسبت به اصلاح شبکه ها و بهینه سازی مناطق فشار شهری و خیلی مباحث دیگر اقدام کند.

بختی تصریح کرد: شرکت ابفای استان یزد به لحاظ کاهش هدر رفت ابرسانی جزو سه شرکت برتر کشور است اما انتظار داریم مردم استان در مدیریت مصرف اب تلاش و آن را بهینه مصرف کنند؛ انتظار نداریم مصرف را کاهش دهند بلکه انتظار بهینه مصرف کردن را داریم یعنی از مصرف های غیر ضروری خودداری کنند.

وی بر مدیریت کاهش زمان استفاده از اب هم تاکید کرد و گفت: برخی گمان می کنند برای استحمام و شستشوی ظرف، آبی مصرف نمی شود در صورتی که رقم قابل ملاحظه ای آب صرف میشود که اگر اینها را مدیریت کنیم در کاهش مصرف موثر است.

مدیرکل روابط عمومی، امور بین‌الملل و ارتباطات مردمی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه از فعالان رسانه ای انتظار داریم که مردم را نسبت به مصرف اب و مدیریت آن آگاه کنند، تصریح کرد: هر ساله در ابتدای سال آبی وضعیت منابع آبی در کشور رصد و بر اساس آن طرح های مختلفی در زمینه رفع تنش ابی در کشور اجرا می کنیم تا مشکلی در زمینه تامین اب نباشد.

وی گفت: اکنون با برنامه ریزی هایی انجام شده کمتر شهری هست که وضیعت بحرانی اب داشته باشد؛ البته ممکن است تامین و تولید و مصرف اب برابر باشد ولی در برخی شهرها مردم و مشترکان ما همراهی بیشتری دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha