۱۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85555414
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۱ میلیون جوجه ریزی در زنجان انجام شد

۱۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۲
کد خبر: 85555414
بیش از ۱۱ میلیون جوجه ریزی در زنجان انجام شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: بیش از ۱۱ میلیون و ۶۸۳ هزار جوجه ریزی با نظارت دامپزشکی در مرغداری‌های صنعتی استان از ابتدای سال تاکنون انجام شد.

محمدباقر حاج کاظمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمام مراحل تولید جوجه یک روزه، ورود آن به مرغداری‌ها، طول دوره پرورش، کشتار و عرضه مرغ بسته‌بندی شده تازه و منجمد در راستای اجرای ضوابط و مقررات بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی تحت نظارت و بازرسی بهداشتی کارشناسان دامپزشکی است.

وی اضافه کرد: رعایت دقیق توصیه‌های دامپزشکی توسط مرغداران موجب جلوگیری از بروز و شیوع بیماری‌های فراگیر و یا بیماری‌هایی با مرگ ‌و میر بالا در سطح مرغداری‌ها می شود و زمینه ارتقای سطح تولید و تهیه گوشت مرغ سالم و بهداشتی را برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌کند.

حاج کاظمی افزود: مرغداران باید توصیه‌ های بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی را رعایت کنند و در صورت مواجهه با بیماری‌های واگیر و یا تلفات بالا در سطح مرغداری برای جلوگیری از شیوع بیماری‌ ها مراتب را به اداره دامپزشکی شهرستان مربوط جهت بررسی و رسیدگی اطلاع دهند.

وی خاطر نشان کرد:مرغداران با رعایت دقیق دستورالعمل های سازمان دامپزشکی در تمامی مراحل پرورش اعم از شست و شو و بهینه سازی مرغداری، خرید جوجه، حمل و نقل، واکسیناسیون، درمان به موقع و استفاده از داروها با نظر و مشورت دامپزشکان، سلامت گله خود را تضمین کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان ادامه داد: در راستای تأمین امنیت و سلامت گوشت مرغ تولیدی، مراقبت‌های بهداشتی هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی دامپزشکی در زمینه رعایت شرایط امنیت زیستی، واکسیناسیون، نمونه برداری و بازدیدهای دوره‌ای در واحدهای مرغ گوشتی صورت می‌گیرد.

به گفته وی، کارشناسان دامپزشکی قبل از اعزام مرغ آماده کشتار به کشتارگاه نسبت به بازدید مرغداری و بررسی وضعیت سلامت بالینی مرغ اقدام می کنند.

استان زنجان دارای ۲۴۷ واحد پرورش مرغ گوشتی، ۲۰ واحد پرورش مرغ تخمگذار، ۲۲ واحد پرورش مرغ مادر گوشتی، یک واحد پرورش مرغ مادر تخمگذار، یک واحد پرورش مستقل پوت تخم گذار، ۳۶ واحد پرورش بوقلمون گوشتی، چهار واحد پرورش بوقلمون مادر گوشتی، سه واحد پرورش بلدرچین، ۲ واحد پرورش شتر مرغ، ۲ واحد جوجه کشی مرغ گوشتی و ۲ واحد جوجه کشی بوقلمون گوشتی فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha