فرماندار شهرستان قدس : ارتباط دانشگاه و صنعت برای ایجاد اشتغال موثر است

شهرقدس - ایرنا - فرماندار شهرستان قدس با تاکید بر لزوم ایفای تعهد اشتغال توسط دستگاه‌های اجرائی گفت: ارتباط دانشگاه و صنعت قطعا نتایج مطلوبی را دراین باره در پی خواهد داشت.

به گزارش ایرنا وحید گلی کانی در جمع اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان قدس بیان کرد: موضوع اشتغال یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی ) می‌باشد به طوری که دو بنیاد علوی و برکت ذیل نهادهای تحت امر معظم له نیز در راستای تقویت و ایجاد اشتغال فعالیت می‌نمایند، زیرا تقویت حوزه اشتغال قطعا منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه خواهد شد.

فرماندار شهرستان قدس گفت: مجموعه دانشگاه آزاد و دانشگاه علمی کابردی، همچنین شهرک‌های صنعتی و لکه صنعتی بایستی در این جلسات حضور داشته باشند تا ضمن احصای ارتباط دانشگاه و صنعت که در این راستا نمایشگاهی تحت عنوان صدرا در سطح شهرستان نیز برپا شده بود، از ظرفیت‌ فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در بسترهای مختلف حوزه ایجاد و توسعه اشتغال استفاده شود.

نماینده دولت در شهرستان قدس عنوان کرد: بانک اطلاعاتی شهرستان بایستی با استفاده از ظرفیت‌ دانشگاه، شرکت‌ها و دفاتر کاریابی و دیگر ظرفیت های موجود احیا شود زیرا وجود این بانک در شهرستان از ضروریات است.

گلی‌کانی ادامه داد: شهرداری بایستی در این حوزه همکاری لازم را داشته باشد و باتوجه به اینکه مسیر انتقال پساب تصفیه‌خانه به اراضی کشاورزی نیز افتتاح شده و ظرفیت کشت در شهرستان افرایش یافته، جهاد کشاورزی با محوریت تعاونی کشاورزان در این حوزه همکاری لازم به عمل آورد.

این مقام مسئول تصریح کرد: شهرستان قدس یک ظرفیت مضاعف در حوزه اشتغال دارد زیرا ضمن وجود واحدهای تولیدی، این شهرستان کارگرنشین و مهاجر پذیر است بنابراین در حوزه تسهیلات اشتغال مجموعه بنیاد برکت بایستی پررنگ تر فعالیت نماید و بنیاد علوی نیز نبایستی فقط بر حوزه روستایی تمرکز داشته باشد بلکه از ظرفیت‌ محلات کم‌برخوردار استفاده کند.

شهرستان قدس در غرب استان تهران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha