۱۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۲
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85555467
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جهاد تبیین و امیدآفرینی وظیفه خطیر خبرنگاران است

همدان- ایرنا- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر گفت: یکی از وظایف مهم خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه ترویج فرهنگ جهاد تبیین، دستاوردهای انقلاب و امیدآفرینی در جامعه است که به خوبی ایفای نقش کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «فرشاد کشاورزیان» روز پنجشنبه به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار در آئین غبارروبی گلزار شهدای بهشت هاجر و تجدید میثاق با شهدای والامقام شهرستان ملایر افزود: خبرنگاران باید با جهاد تبیین، مسیر را برای اطلاع‌رسانی به جویندگان حقیقت بیش از پیش هموار کنند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید "محمود صارمی"، بیان کرد: شهید صارمی سال ۱۳۷۵ به عنوان سرپرست خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا) در افغانستان بود که روز ۱۷ مرداد ماه سال ۱۳۷۷ در مزار شریف به همراه هشت نفر از دیپلمات‌های ایرانی به شهادت رسید.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با بیان اینکه توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی ۱۷ مرداد به عنوان روز خبرنگار در تقویم رسمی کشور ثبت شد، ادامه داد: شهید صارمی یک روستازاده اهل بروجرد بود که در سن ۳۰ سالگی به شهادت رسید.

کشاورزیان گفت: این نامگذاری نشان از اهمیت و جایگاه مهم حرفه خبرنگاری است و آغاز هفته خبرنگار با حضور در قبور مطهر شهدا، نشان می‌دهد که خبرنگاران همواره رهرو و ادامه دهنده راه شهدا هستند.

جهاد تبیین و امیدآفرینی وظیفه خطیر خبرنگاران است

خبرنگاران باید در جریان‌ترین افراد باشند

وی یادآور شد: به شهادت رسیدن شهید صارمی نشان می‌دهد که به دلیل ماموریت‌های مهم، تا چه اندازه این حرفه چقدر پرمخاطره است و نامگذاری این روز و گرامیداشت روز خبرنگار، برای این است که بدانیم حرفه خبرنگاری بسیار بااهمیت است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر همچنین درباره ویژگی حرفه خبرنگاران تاکید کرد: خبرنگار باید با روش‌ها و متدهای روز و حرفه‌هایی همچون تصویربرداری، عکاسی آشنا باشد و مسایل روز را بداند و در جریان‌ترین فرد باشد و زودتر از بقیه افراد خبرها را دریافت کند.

کشاورزیان با تاکید بر اینکه خبرنگار باید رعایت بی‌طرفی و انصاف را در مخابره خبر داشته باشد، اظهار کرد: یک خبرنگار باید این هنر را داشته باشد که یک رویداد خبری مثبت را به بهترین شکل ممکن برای مردم جداب کند.

وی سرعت، دقت و صحت مطالب را از دیگر اولویت‌های مهم برای حرفه خبرنگاری دانست و گفت: خبرنگاران باید از دایره لغوی قوی برخورادار باشند تا خبرها را در قالب گسترده‌تر و جذاب‌تری به مردم مخابره کنند و دارای فن بیان باشند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با تاکید بر اینکه ما همواره حمایت خود را از خبرنگاران این شهرستان داریم، به سختی‌ها و درآمد ناچیز این حرفه اشاره کرد و ادامه داد: اگر خبری از ادارات و مجموعه‌های مختلف اطلاع‌رسانی می‌شود، این ناشی از کار بی‌بدیل و شبانه‌روزی خبرنگاران است که در سرما و گرما در کار خود کوتاهی نمی‌کنند.

جهاد تبیین و امیدآفرینی وظیفه خطیر خبرنگاران است

خبرنگاران در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیشتازند

کشاورزیان حرفه خبرنگاری را یکی از پرهیجان‌ترین کارها دانست و افزود: خبرنگاران از ابتدای انقلاب تاکنون در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همواره پیشتاز بوده‌اند و در تلاش هستیم در هفته خبرنگار با تدارک برنامه‌هایی، از تلاش‌های آنها قدردانی کنیم.

کشاورزیان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید «اسماعیل هنیه» رییس دفتر حماس که مورد هدف عوامل رژیم صهیونیستی قرار گرفت، افزود: وی به آرزوی دیرینه خود که شهادت بود، رسید و جان خود را فدای آزادی مردم دنیا و مردم فلسطین کرد.

وی با بیان اینکه در خصوص خونبهای وی مجازات سنگینی در انتظار رژیم غاصب صهیونیستی است، بیان کرد: این اقدام کوردلانه اسرائیل ذره‌ای در اراده جبهه مقاومت خلل ایجاد نمی‌کند.

جهاد تبیین و امیدآفرینی وظیفه خطیر خبرنگاران است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ملایر نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سرافراز شهرستان ملایر و شهید صارمی، خبرنگاران را طلایه‌دار فرهنگ ایثار و شهادت دانست.

«داود فرجی» با بیان اینکه خبرنگاران ملایر در عرصه جهاد و شهادت و ترویج این فرهنگ، از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند، درخواست کرد: خبرنگاران همچون گذشته بنیاد شهید را در بزرگداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی همراهی کنند.

به گزارش ایرنا؛ همزمان با آغاز هفته و روز خبرنگار، اصحاب رسانه شهرستان ملایر با حضور در گلزار شهدای بهشت هاجر و غبارروبی مزار مطهر شهید «علی نظری» شهید امنیت و شهید «حیدر ابراهیم‌خانی» شهید مدافع حرم و دیگر شهدای والامقام، با آرمان‌های امام راحل و شهدا تجدید بیعت کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha