۱۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۵۳
کد خبر: 85555469
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فراهم شدن امکان محل هزینه کرد مالیات برای مؤدیان فارس

شیراز-ایرنا-با مصوبه هیات وزیران و تصویب آیین‌نامه مربوط، از سال جاری امکان انتخاب محل خرج کرد مالیات‌های پرداختی توسط پرداخت‌کنندگان مالیات فراهم شده که مدیرکل امور مالیاتی فارس از اجرای این رویکرد در استان با هدف نهادینه شدن فرهنگ پرداخت مالیات خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا محمدابراهیمی پنجشنبه در این باره افزود: هم‌اکنون مؤدیان مالیاتی در زمان ارائه فرم تبصره ماده (۱۰۰)، فهرست پروژه‌های استانی و ملی با حداکثر منافع عمومی را مشاهده کرده و می‌توانند از میان آنها پروژه‌ مورد نظر برای تخصیص مالیات پرداختی خود را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: مؤدیان مالیاتی در استان فارس می‌توانند برای هزینه‌کرد مالیات از بین ۹۷پروژه آموزشی، درمانی، فرهنگ و هنر، ورزشی، توسعه خدمات شهری، روستایی و عشایری، حمل و نقل، آب و فاضلاب، کشاورزی و عمرانی استان انتخاب کنند که مالیات پرداختی آنها در کدام پروژه هزینه شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس اضافه کرد: فراهم شدن امکان محل هزینه کرد مالیات برای مؤدیان می‌تواند به ایجاد شفافیت و آگاهی مؤدیان نسبت به محل مصرف مالیات پرداختی انان و سهیم دانستن آنها در فرآیند آبادانی و پیشرفت کشور کمک کرده و به جامعه‌پذیر شدن امر مالیات ستانی و تمکین مؤدیان در پرداخت مالیات بیانجامد.

محمدابراهیمی یادآور شد: صاحبان مشاغل تا ۱۵ مرداد ماه فرصت دارند فرم تبصره ماده ۱۰۰ و یا اظهارنامه مالیاتی خود را به سازمان امور مالیاتی ارسال کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha