استاندار فارس: اعتبارات طرح‌های آبخیزداری استان افزایش می یابد

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: در سفر دوم شهید رییسی به استان در مهرماه پارسال، نهضت ایجاد ۱۴۰ آبخیزداری و آبخوان داری در این استان آغاز شد که اعتبارات بیشتری به این طرح ها اختصاص خواهیم داد.

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه، پنجشنبه در جریان سفر به فسا در بازدید از طرح آبخوان داری و آبخیزداری کوثر این شهرستان، اجرای این طرح را اقدامی ارزشمند دانست و افزود: کم آبی و مشکلات ناشی از آن منحصر به استان فارس و کشورمان نیست بلکه یک بحران جهانی است و آینده جهان وابسته به حل مشکلات و چالش های حوزه آب خواهد بود.

او ادامه داد: امیدواریم بتوانیم فضای موجود آبخیزداری استان فارس را تا پنج هزار هکتار توسعه دهیم و از مرکز آبخیزداری کوثر نیز برای سایر نقاط استان الگوبرداری کنیم.

استاندار فارس: اعتبارات طرح‌های آبخیزداری استان افزایش می یابد

استاندار فارس، در خصوص مزایای طرح آبخیزداری کوثر گفت: بزرگترین مزیت این طرح این است که از آبی که می‌توانست به هدر برود و از استان و کشور خارج شود جلوگیری کرده است.

ایمانیه، درختکاری و جنگل‌کاری، افزایش سطح آب چاه‌های منطقه و مهاجرت معکوس به منطقه را از دیگر فواید طرح آبخیزداری کوثر دانست و افزود: سالانه تعداد قابل توجهی دام در این منطقه پرورش می‌یابد و از چوب درختان و آب مرتبط با کشاورزی نیز استفاده بهینه می‌شود.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha