هواشناسی خراسان‌رضوی نسبت به وقوع باد و باران‌های خسارت‌زا هشدار داد

مشهد-ایرنا-هواشناسی خراسان رضوی با صدور بیانیه‌ای نسبت به وقوع باد و باران‌های خسارت‌زا در نیمه شرقی و شمالی این استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در اطلاعیه امروز پنجشنبه آورده است، بر اساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی افزایش سرعت وزش باد در استان، در نواحی بادخیز به خصوص نواحی شرقی و جنوبی استان وزش باد شدید همراه با گردوخاک با احتمال بروز خسارت و همچنین انتقال ذرات گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در اغلب نقاط بویژه نواحی مرکزی و مشهد مقدس رخ خواهد داد.

در این اطلاعیه آمده است، علاوه بر وزش باد، افزایش ابرناکی و وقوع بارش‌های رگباری پراکنده در برخی از نقاط نیمه شمالی به خصوص شمال غرب استان خراسان رضوی تا روزهای نخست هفته آینده پیش‌بینی می‌شود.

هواشناسی خراسان رضوی در این هشدار نسبت به استحکام سازه‌های موقت، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی، خودداری از فعالیت های طولانی مدت خارج از منزل بویژه سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری خاص و خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی توصیه کرده است.

هشدار زرد زمانی از سوی سازمان هواشناسی صادر می شود که پدیده جوی رخ داده کمی از حالت معمول شدت بیشتری دارد و ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند.

هشدارهای هواشناسی، زرد، نارنجی و قرمز رنگ هستند که شدت پدیده‌های جوی را به ترتیب از ضعیف تا قوی اعلام می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha