استاندار مرکزی: ماشین‌سازی اراک نماد پیوند امید، دانش و اقتدار صنعتی است

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی شرکت ماشین‌سازی اراک را نماد پیوند امید، دانش و اقتدار صنعتی دانست و گفت: دوره تحول این واحد تولیدی مادر تخصصی آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، فرزاد مخلص‌الائمه روز پنجشنبه در آیین پنجاه‌ و هفتمین سالگرد تاسیس شرکت ماشین‌سازی اراک، افزود: رشد و بالندگی این واحد تولیدی دانش‌بنیان در گرو تقویت بهره‌وری است.

وی ادامه داد: افزایش بهره‌وری به معنای فشار آوردن به نیروی انسانی فعال در کارخانه نیست بلکه نیاز است با رایزنی و بازاریابی موفق سفارشات و کار هر چه بیشتری وارد کارخانه شود.

استاندار مرکزی بخش دوم بهره‌وری را مربوط به نوسازی و به روزرسانی تجهیزات و عوامل تولید در ماشین‌سازی عنوان کرد و گفت: صندوق بازنشستگی فرهنگیان به عنوان سهامدار عمده این کارخانه وظیفه دارد نسبت به نوسازی تجهیزات این واحد صنعت ساز اقدام کند.

مخلص‌الائمه به کمبود برق و آب در کشور اشاره کرد و گفت: کاهش چشمگیر نزولات آسمانی و پایین رفتن سطح آب ضرورت بازچرخانی پساب فاضلاب را بیشتر کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به تعدد صنایع در استان مرکزی ۱۶ درصد آب حاصل از بازچرخانی پساب فاضلاب جهت استفاده صنایع باید در استان مرکزی تولید شود که تحقق این مهم همکاری تمام نهادهای اجرایی مرتبط و صنایع را می‌طلبد.

استاندار مرکزی اضافه کرد: ناترازی برق هم مشکلاتی را برای صنایع ایجاد کرده که نیاز است برای رفع آن به سمت راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی و بادی حرکت کنیم.

مخلص‌الائمه ادامه داد: کارگران شرکت ماشین‌سازی مطالباتی دارند که بخشی از آنها به حق است و ما هم در جایگاه مدیریت ارشد استان در جهت تحقق آنها تلاش می‌کنیم و در عین حال توصیه می‌شود کارگران مطالبات خود را از مسیر قانونی پیگیری کنند.

وی با اشاره به عملکرد حدود یک‌هزار روزی دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت‌: کاهش نرخ بیکاری استان به ۴.۸، کسب رتبه دوم ایجاد اشتغال، کسب رتبه سوم فضای کسب و کار و کسب رتبه سوم در مصوبات و اجرای مصوبات شورای گفت و گوی دوات و بخش خصوصی بخشی از دستاوردهای دولت مردمی در حوزه اقتصادی استان مرکزی است.

استاندار مرکزی به مدیران و روسای دستگاه‌های دولتی تاکید کرد که مانند روزهای اول فعالیت دولت سیزدهم، پای کار مردم و نظام باشند.

مدیرعامل شرکت ماشین سازی اراک نیز اظهار کرد: این واحد تولیدی نقش موثری در مسیر توسعه صنعتی استان داشته است.

رضا سرایی افزود: ماشین‌سازی اراک در سال‌های اخیر با بومی‌سازی کردن تولیدات خود گام‌های بلندی در جهت توسعه صنعتی کشور به خصوص در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی برداشته است.

وی ادامه داد: شرکت ماشین‌سازی سازی اراک در چند سال گذشته بسیاری از تجهیزات مورد نیاز پتروشیمی‌ها و نیروگاه‌های کشور را برای اولین بار تولید کرد که در جای خود صرفه‌جویی‌های ارزی بسیاری را به دنبال داشته است.

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک بیان کرد: تغییر مسیر ماشین سازی اراک برای ورود به تکنولوژی‌های پیچیده است و در این مسیر حضور و نقش نیروهای تخصصی ما بی‌بدیل و اثرگذار است.

سرایی افزود: هم اکنون تولید پروژه‌های تخصصی در شرکت در دست مطالعه است که در ایران اولین بار اتفاق افتاده و در سطح جهان فقط چند کشور از این ظرفیت‌ها برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه برخی از ابعاد ماشین سازی همچنان ناشناخته است، اظهار کرد: مشابه شرکت ماشین سازی اراک فقط در روسیه وجود دارد و باید از ظرفیت‌های این شرکت به نحو مطلوب استفاده شود.

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک تصریح کرد: ماشین سازی نباید پیمانکار دسته دوم باشد و باید رتبه‌های پیمانکاری خود را ارتقا دهیم.

سرایی گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۳۰۰ نیروی کار در ماشین‌سازی اشتغال دارند.

ماشین‌سازی اراک به‌ منظور پشتیبانی از صنایع بنیادین و برآورده‌ کردن نیازهای صنعتی کشور، سال ۱۳۴۶ در زمینی به مساحت ۱۳۴ هکتار در شهر اراک تاسیس و در سال ۱۳۵۰ به عنوان نخستین صنعت سنگین کشور به بهره‌برداری رسید.

این واحد تولیدی، صنعتی در حوزه ساخت تجهیزات نفتی، مخازن بزرگ، سازه‌های فلزی، بویلرهای حرارتی، گلوله‌های سنگین فلزی، انواع پل، دکل‌ها و تولید شیرهای تخصصی فعالیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha