۱۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۰
کد خبر: 85555556
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دستاوردهای صنعت پتروشیمی ایران در معرض دید مردم قرار می‌گیرد

تهران - ایرنا - نمایشگاه ارائه دستاوردهای صنعت پتروشیمی روزهای یکشنبه و دوشنبه - ۱۳ و ۱۴ مرداد - در حاشیه برگزاری پانزدهمین همایش بین‌المللی پتروشیمی ایران، برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، پانزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران در میانه مرداد با حضور متخصصان، فعالان، صاحب‌نظران و محققانی از نقاط مختلف جهان در تهران برگزار می‌شود.

در همایش امسال که با شعار «فناوری پاک»برگزار می‌شود، مباحثی چون مدیریت کربن در صنعت پتروشیمی، تکمیل زنجیره ارزش، سرمایه‌گذاری و تأمین مالی، مدیریت تأمین و مصرف آب و برق در این صنعت و زنجیره تأمین و لجستیک برای تأمین کالا و تجهیزات از محورهای اصلی است که در پنل‌های تخصصی با حضور کارشناسان، متخصصان و فعالان این صنعت موردبحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

در حاشیه همایش پانزدهم و هم‌زمان با برگزاری آن، نمایشگاهی به‌منظور ارائه دستاوردهای صنعت پتروشیمی برگزار خواهد شد که فعالان صنعت پتروشیمی در غرفه‌های متعدد، دستاوردها و ظرفیت‌های خود را به نمایش خواهند گذاشت.

صنعت پتروشیمی ایران اکنون با ظرفیت اسمی نزدیک به ۱۰۰ میلیون تن تولید محصولات در سال، از بزرگترین صنایع کشور و منطقه است و امروزه محصولات پتروشیمی ایران به اقصی‌نقاط جهان صادر می‌شود.

صنعت پتروشیمی ایران به جز تأمین نیاز داخلی صنایع، ارزآوری سالانه بین ۱۲ تا ۱۶ میلیارددلاری در سال‌های اخیر داشته است و تنها در سه ماه نخست سال جاری، ارزآوری صنعت پتروشیمی از صادرات محصولات، از مرز ۳ میلیارد دلار گذشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha