۱۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۲۰
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85555603
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تأمین مسکن خبرنگاران اصفهان در مراحل پایانی است

۱۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۲۰
کد خبر: 85555603
تأمین مسکن خبرنگاران اصفهان در مراحل پایانی است

اصفهان- ایرنا- مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان گفت: تامین مسکن خبرنگاران واجد شرایط ثبت‌نام شده استان در مراحل پایانی قرار دارد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، مجید شمس روز پنجشنبه افزود: اسامی خبرنگاران واجد شرایط ثبت‌نام شده در فراخوان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، پس از مکاتبه استاندار با وزیران راه و شهرسازی و فرهنگ و ارشاد اسلامی و منطبق با تفاهمنامه همکاری میان‌ این ۲ وزارتخانه، به مرکز ارسال شد و هم اکنون در حال پیگیری و مراحل پایانی است.

وی تصریح کرد: با توجه به مطالبه به حق اصحاب رسانه استان و پیگیری آنها در نشست‌های مختلف با استاندار، موضوع تامین‌ مسکن این قشر پرتلاش با تأکید مدیریت استان دنبال شد.

شمس خاطرنشان کرد: پس از پیگیری‌های صورت گرفته در ماه‌های اخیر، فراخوانی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر و خبرنگاران متقاضی ثبت‌نام کردند.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان بیان کرد: همزمان با انتشار این فراخوان، موضوع زمین بعنوان مؤلفه اصلی تأمین مسکن، در دستور کار مدیریت استان قرار گرفت.
شمس یکی از چالش‌های مهم در طرح‌های مسکن را تأمین زمین دانست و افزود: با توجه به وجود همین‌ مشکل در طرح نهضت ملی مسکن اصفهان، الحاقات اراضی جدیدی در شورای مسکن استان مطرح و در ماه‌های اخیر در شورای برنامه‌ریزی مصوب شد و اکنون این الحاقات در آستانه تصویب در شورای عالی معماری و شهرسازی قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس اسامی خبرنگاران واجد شرایط از طریق ۲ مکاتبه مجزای استاندار با وزیران مورد نظر ارائه شد تا در مرحله استعلام و اعلام نفرات نهایی قرار گیرد.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان اضافه کرد: با توجه به تعیین تکلیف زمین، پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آینده با اخذ مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی برای الحاق اراضی مورد نیاز، مطالبه چندین ساله مسکن خبرنگاران استان بطور کامل محقق شود.

به گزارش ایرنا، اینک ۲۱۷ خبرنگار در استان اصفهان عضو خانه مطبوعات هستند که ۲۰۹ نفرشان از اعضای اصلی و هشت نفر نیز از اعضای افتخاری این خانه هستند.

همچنین تعداد قابل توجهی از خبرنگاران عضو انجمن صنفی خبرنگاران استان اصفهان هستند.

«نهضت ملی مسکن» طرح دولت سیزدهم برای خانه‌دار کردن مردم است که در آن سهم استان اصفهان ساخت ۲۰۳ هزار واحد در چهار سال اعلام شده است.

مهمترین هدف این طرح، برنامه‌ریزی برای تولید یک میلیون مسکن در سال بوده و در اُفق چهار ساله، دولت مُصمم به ایجاد چهار میلیون واحد مسکونی در کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha