۱۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۱۳
کد خبر: 85555631
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بازداشت کارمند اطلاعات ارتش کره‌جنوبی به اتهام جاسوسی برای چین

تهران- ایرنا- وزارت دفاع کره‌جنوبی از بازداشت یک کارمند غیرنظامی در ستاد فرماندهی اطلاعات ارتش این کشور به اتهام جاسوسی برای چین، خبر داد.

به گزارش روز پنچشنبه ایرنا از نشریه واشنگتن تایمز، وزارت دفاع کره‌جنوبی یک کارمند غیر نظامی ستاد فرماندهی اطلاعات ارتش این کشور را روز گذشته به اتهام افشای اطلاعات مرتبط با جاسوسان کره‌جنوبی در خارج از این کشور و هزاران سند محرمانه به چین، بازداشت کرد.

بر اساس همین گزارش، فرد مورد اشاره فهرست روسای اطلاعاتی کره‌جنوبی که در کشورهای دیگر با نام‌ها، مشاغل مخفی و محل استقرار آنان فعالیت می‌کردند، افشا کرده است.

این کارمند بازداشت شده اتهام‌ها را رد و استدلال کرده که که لپ‌تاپ وی هک شده است، اما این ادعایی از سوی فرماندهی اطلاعات ارتش کره جنوبی رد شده است.

درهمین راستا، خبرگزاری یونهاپ گزارش داده است که نشانه‌هایی از انتقال اطلاعات به کره‌ شمالی وجود دارد و این احتمال را بیش‌تر می‌کند که ممکن است این فرد جاسوس پیونگ‌یانگ باشد.

فرماندهی اطلاعات نظامی یکی از ارگان‌های اصلی دولتی و بزرگترین سازمان جاسوسی کره‌جنوبی است که وظیفه جمع‌آوری اطلاعات در مورد کره‌ شمالی را برعهده دارد.

به گزارش ایرنا، «فرماندهی اطلاعات دفاعی کره» که بخشی سرّی از ارتش کره جنوبی است ماه گذشته متوجه شد که اطلاعات طبقه‌بندی این نهاد از جمله اطلاعات جاسوس‌هایی که در خارج از کشور مستقر هستند، به بیرون درز کرده است.

بر اساس این گزارش، مقام‌های کره جنوبی «نشانه‌هایی یافته‌اند» که حاکی است این اطلاعات نشت‌شده به کره شمالی رسیده است.

وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه‌ای گفت که مقام‌های ارتش در حال حاضر مشغول تحقیقات درباره این پرونده هستند.

به نوشته یونهاپ، این اطلاعات شامل داده‌هایی در مورد عوامل مخفی و همچنین جاسوس‌هایی است که به عنوان دیپلمات در خارج از کشور فعالیت می‌کنند. احتمال می‌رود برخی از آنها به دلیل نگرانی از افشای هویت‌شان به کره جنوبی بازگردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha