هوای گرم در خراسان‌رضوی ماندگار است

مشهد-ایرنا- کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: ماندگاری هوای گرم و همچنین افزایش شدت وزش باد، پدیده غالب جوی در این استان برای هفته آینده پیش‌بینی شده است.

زهرا عنایتی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: گرمترین شهرستان خراسان رضوی در شبانه روز گذشته، داورزن با بیشینه دمای ۴۳ درجه سلسیوس بوده و در این مدت مشهد دمای ۳۷ درجه را ثبت کرده است.

وی بیان کرد: از عصر امروز برای نیمه شمالی بویژه شمال غرب خراسان رضوی بارش باران همراه با افزایش ابر و احتمال روان آب پیش‌بینی شده است، البته احتمال بارش‌های پراکنده در ارتفاعات شهر مشهد نیز وجود دارد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: از امروز تا روزهای میانی هفته آینده نیمه شرقی و جنوبی استان با افزایش وزش باد، کاهش کیفیت هوا و پدیده ریزگرد همراه است، به طوری که احتمال بروز خسارت و درگیر کردن مناطق مرکزی با پدیده گرد و غبار نیز وجود دارد.

وی گفت: گرمای هوا در بیشتر مناطق خراسان رضوی تا پایان هفته آینده همچنان ماندگار خواهد بود.

عنایتی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته فریمان با کمینه دمای ۱۷ درجه سلسیوس و داورزن با بیشینه دمای ۴۳ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان خراسان رضوی بودند.

به گفته وی، بیشترین شدت سرعت وزش باد در این مدت مربوط به نیشابور با سرعت ۵۸ کیلومتر بر ساعت ثبت شد.

وی اظهار کرد: در شبانه روز گذشته دمای هوای مشهد بین ۲۴ تا ۳۷ درجه بالای صفر در نوسان بوده و بیشینه دمای هوا در این شهرستان امروز به ۳۵ درجه و امشب به ۲۴ درجه خواهد رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha