۱۱ مرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۲۶
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85555865
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اعلام عزای عمومی در ترکیه به خاطر شهادت هنیه

۱۱ مرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۲۶
کد خبر: 85555865
اعلام عزای عمومی در ترکیه به خاطر شهادت هنیه

تهران- ایرنا- منابع خبری پنجشنبه شب اعلام کردند که ترکیه فردا (جمعه) به خاطر شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس عزای عمومی اعلام کرده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به خاطر شهادت اسماعیل هنیه و برای گرامیداشت یاد او فردا (جمعه) را در این کشور عزای عمومی اعلام کرد.

پیش تر «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه در واکنش به ترور ناجوانمردانه «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران گفته بود: عاملان قتل هنیه فراموش نکنند که با ترور وی، آنها صلح را کشتند و از میان برداشتند.

به گزارش ایرنا، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس بامداد روز چهارشنبه ۱۰ مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران صبح چهارشنبه (۳۱ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۱۰ مرداد ۱۴۰۳) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز ( چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.»

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha