گرمای پاریس رقیب جدی المپیکی‌ها!

تهران- ایرنا- دمای بالای پاریس در روزهای اخیر، ورزشکاران المپیکی را در رقابت‌هایشان با چالش‌هایی روبرو کرده است.

به گزارش ایرنا، بارندگی در روز افتتاحیه المپیک 2024 پاریس، شرایط ویژه‌ای را برای این مراسم به وجود آورده بود اما پس از آن دمای هوا در پاریس بالا رفته است و در روزهای اخیر به ۳۶ درجه سانتی‌گراد رسیده، گرمایی که ورزشکاران را به دردسر انداخته است.

سیمون بایلز، فوق ستاره ژیمناستیک ایالات متحده، تنها المپینی نیست که گرمای پاریس را احساس می‌کند. بیلز قبل از فینال تیم ژیمناستیک روز سه‌شنبه از طریق اینستاگرام نوشت که مسابقه‌اش تمام شده و او در حالی باید به دهکده المپیک برگردد که با وجود گرمای بالا، اتوبوس کولر ندارد و آنها باید ۴۵ دقیقه، گرما را تحمل کنند.

جک دریپر، تنیس‌باز بریتانیایی هم گفت: من چهار ماه است که در این نوع گرما بازی نکرده‌ام، واقعاً سخت است. انگار یک پلیور بزرگ پوشیده‌ام! بطری‌های آبی که به بازیکنان می‌دهند، خنک نمی‌ماند و شما آب گرم می‌نوشید و بازی در چنین شرایطی جالب نیست.

گرمای پاریس رقیب جدی المپیکی‌ها!

لیلا فرناندز، تنیسور کانادایی نیز پس از شکست مقابل آنجلیک کربر از آلمان، گرمای هوا را «دیوانه‌کننده» توصیف کرد. فرناندز گفت: من در اسپانیا و همچنین در میامی، جایی که هوا گرم است، تمرین کردم. اما وقتی در یک مسابقه هستید، محیط کاملاً متفاوتی است و گرما را نتوانستم مدیریت کنم و این روی کار من تاثیر گذاشت.

در همین حال، تیم هفت نفره راگبی زنان نیوزیلند گفته است که برای خنک نگه داشتن قبل از مسابقه به آب یخ و حمام سرد روی آورده است.

ورزشکاران پیشرو پیش از بازی‌ها هشدار داده بودند که المپیک پاریس پتانسیل داغ‌ترین بازی‌های تاریخ را دارد و گفته بودند که گرمای شدیدی در ماه‌های جولای و آگوست در راه است.یک مطالعه علمی توسط World Weather Attribution نشان داد که تغییرات آب‌وهوایی ناشی از عملکرد انسان و تولید گازهای گلخانه‌ای و کربن، سبب شده تا زمین گرم‌تر شود.

فریدریک اتو، دانشمند آب و هوا از کالج امپریال لندن و یکی از بنیانگذاران گروه اسناد جهانی آب و هوا، گفت: تغییرات آب و هوایی المپیک را خراب کرد. اگر جو مملو از گازهای گلخانه‌ای ناشی از سوزاندن سوخت های فسیلی نبود، پاریس حدود ۳ درجه سانتی‌گراد خنک‌تر و برای ورزش بسیار ایمن‌تر می‌شد.

گرمای پاریس رقیب جدی المپیکی‌ها!

با توجه به گرمای بالای پاریس، در خیلی از رشته‌ها برای محافظت از ورزشکاران خدماتی ارائه شده است. بازیکنان تنیس و فوتبال، زمان استراحت‌های بیشتری دارند، ورزشکارانی که در مسابقات قایقرانی در سواحل مدیترانه شرکت می‌کنند، جلیقه‌های یخی برای مقابله با گرما می‌پوشند و سواران BMX چترهایی برای محافظت در برابر خورشید دریافت کرده‌اند.

این مراقبت فقط مختص انسان‌ها نیست و اسب‌ها با استفاده از فناوری تصویربرداری حرارتی برای تشخیص و جلوگیری از گرمای بیش از حد تحت نظارت هستند، آنها با چادرهای سایه‌دار، فن‌های مه‌گیر و واحدهای خنک‌کننده متحرک مراقبت می‌شوند.

همچنین تماشاگران هم به دنبال دوش‌های مه‌پاش برای خنک شدن خود هستند و از چتر استفاده می‌کنند و صف‌های طولانی در غرفه‌های بستنی تشکیل می‌دهند. نیروهای دواطلب حاضر در المپیک، هم، در روزهای گذشته در استادیوم برج ایفل حتی از شیلنگ‌هایی برای پاشیدن آب به هواداران تشویق‌کننده در بازی والیبال ساحلی آمریکا و مراکش استفاده کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha