کاهش و کنترل جمعیت کیفری زندان‌های بوشهر در دستور کار قرار دارد

بوشهر_ ایرنا_ رئیس کل دادگستری بوشهر گفت: کاهش و کنترل جمعیت کیفری زندان‌های بوشهر با استفاده حداکثری از تسهیلات قانونی و قضایی در دستور کار قرار گرفته است.

مهدی مهرانگیز روز جمعه در حاشیه سرکشی از خانواده زندانیان نیازمند در شهرستان جم در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: آزادی مشروط، نظام نیمه آزادی، عفو موردی، تعلیق اجرای مجازات و کمیسیون عفو، ارفاقات قانونی، مجازات های جایگزین حبس و استفاده از پابند الکترونیک به جای حبس » از جمله تسهیلات قانونی و قضایی در رابطه با زندانیان برای کاهش و کنترل جمعیت کیفری در زندان‌ها است.

وی با تاکید بر بازدید مستمر قضات، روسای دادگستری ها و مراجع قضایی از زندان ها، افزود: تمامی قضات باید به طور مستمر از زندان ها سرکشی کرده و پرونده‌های مددجویان را بررسی کنند.

بیشتر بخوانید

بهره‌مندی ۶۰ زندانی بوشهری از ارفاقات قانونی

۱۶۴ نفر زندانی جرایم غیرعمد مالی بوشهر چشم انتظار خیران هستند

افزایش ۱۰ درصدی ورودی پرونده‌ها به دادگستری بوشهر

رییس کل دادگستری استان بوشهر تصریح کرد: برخی از خانواده های زندانیان دچار مشکلات معیشتی، کمبود های غذا و البسه و حتی در مواردی فاقد وسائل سرمایشی در این فصل گرم و در مواردی در تامین هزینه درمان خود گرفتار هستند.

مهرانگیز ادامه داد: از کلیه خیرین و مسئولین دلسوز که همیشه یاری رسان نیازمندان هستند درخواست می شود این خانواده های زندانیان نیازمند هم مد نظر قرار دهند و به آنها کمک کنند.

وی بیان کرد: خود را موظف می دانیم با سرکشی مستقیم در طول هفته از خانواده های زندانیان به خصوص دارای مشکلات معیشتی و درمانی، ضمن بررسی و رفع مشکلات آنها با استفاده از توان خیرین فراهم سازیم.

رییس کل دادگستری استان بوشهر را یادآور شد: این موضوع به خصوص در مورد همسران و فرزندان زندانیان که دچار مشکلات درمانی هستند به خوبی تا درمان موثر آنها پیگیری می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha