بررسی نیازها و مطالبه‌ها در شهرک‌های صنعتی مراغه و عجب‌شیر با حضور معاون وزیر

مراغه- ایرنا- «فرشاد مقیمی» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران امروز، جمعه با دعوت نماینده مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی به این شهرستان‌ها سفر کرد تا نیازها و مطالبه‌ها در شهرک‌های صنعتی این منطقه را از نزدیک بررسی کند.

به گزارش ایرنا وی در بدو ورود بر سر مزار شهید خدمت، دکتر شهید مالک رحمتی حضور یافت و بار دیگر با آرمان‌های شهدا و امام شهدا تجدید بیعت کرد و پس از آن به سراغ شهرک صنعتی مراغه رفت و موانع پیش‌روی راه‌اندازی شهرک صنعتی شماره ۲ مراغه را بررسی کرد.

بررسی نیازها و مطالبه‌ها در شهرک‌های صنعتی مراغه و عجب‌شیر با حضور معاون وزیر
تجدیدبیعت معاون وزیر صمت با شهید خدمت

«مقیمی» در ادامه به بازدید از شرکت «روان‌کاران» مراغه که روغن موتور صادراتی تولید می‌کند، رفت و مطالبه‌ها در خصوص فاز توسعه این واحد تولیدی را شنید؛ وی همچنین در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص تامین زمین مورد نیاز برای فاز توسعه این واحد تولیدی قول پیگیری داد.

معاون وزیر صمت همچنین از شرکت کاوه سودای مراغه بازدید کرد؛ شرکتی که تعداد شاغلان آن از ۳۰۰ نفر در سال ۱۳۸۳ به ۲ هزار و ۷۰۰ نفر در زمان حاضر رسیده است و اکنون علاوه بر کربنات سدیم، شیشه هم تولید کرده و محصولاتش را به برزیل، شیلی، استرالیا و دیگر کشورهای دنیا صادر می‌کند.

مطالبه تبدیل منطقه صنعتی علمدار به ناحیه صنعتی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه سفرش به مراغه از منطقه صنعتی علمدار هم بازدید کرد و مطالبه شهرستان مبنی بر تبدیل این منطقه به ناحیه یا شهرک صنعتی خصوصی را مورد بررسی قرار داد.

منطقه‌ای که ۲۵ واحد فعال با ۳۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم دارد و مشکلات آب، برق، پساب و پسماند آن طی سال‌های گذشته بر روی هم انباشته شده است.

منطقه ویژه اقتصادی سهند اصلی‌ترین مطالبه شهرستان

راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی سهند اصلی‌ترین مطالبه‌های مردم و سرمایه‌گذاران مراغه از معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است؛ به ویژه آنکه اکنون هم زمین آن در مجاورت شهرک صنعتی مهیاست و هم راه‌اندازی آن به شرکت شهرک‌های صنعتی واگذار شده است.

به گفته رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مراغه عملیاتی شدن منطقه ویژه اقتصادی سهند به عنوان یک زیرساخت اقتصادی مهم، همزمان با سفر سال گذشته رئیس‌جمهور به تبریز و نماینده ویژه ایشان به مراغه مطالبه شد.

«محمد تقی‌پور» افزود: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سهند پس از یک دهه وقفه در دولت سیزدهم دوباره جان گرفت و طی سال گذشته مصوبه شورای برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی را اخذ کرد.

«تقی‌پور» همچنین به مکان‌یابی این منطقه در سال گذشته اشاره، و بیان کرد: تصدی‌گری شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی بر منطقه ویژه اقتصادی سهند نیز در شورای برنامه‌ریزی تصویب شد.

وی اضافه کرد: ایجاد بستر لازم برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و ایجاد کریدور (راهگذر) شمال - جنوب در استان بین منطقه آزاد ارس و منطقه ویژه اقتصادی مراغه از جمله مزیت‌های کلان منطقه ویژه اقتصادی سهند به شمار می‌رود.

«تقی‌پور» به نقشی که منطقه ویژه اقتصادی سهند در معیشت مردم می‌تواند داشته باشد نیز اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی سهند زمینه را برای ایجاد فرصت‌های جدید شغلی در بخش صنعت فراهم می‌کند.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: تا ساعتی دیگر جلسه ای در فرمانداری مراغه برگزار، و نتیجه بازدید و بررسی‌ها طی آن جلسه اعلام می‌شود.

«سیدفرید موسوی» که عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی است، ابراز امیدواری کرد که منطقه ویژه اقتصادی سهند پس از سال‌ها وقفه راه‌اندازی شده و سرمایه‌گذاران منطقه از مزیت‌های قانونی سرمایه‌گذاری در این منطقه بهره‌مند شوند.

معاون وزیر صمت بعد از ظهر به عجب‌شیر سفر می‌کند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران عصر امروز، جمعه نیز از شهرک صنعتی عجب‌شیر و ۲ واحد تولیدی این شهرستان شامل شرکت «فناوران تایماز» و «اطهر بافت» بازدید می‌کند.

به گزارش ایرنا نماینده مردم و مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی، چند روز قبل دعوتش از «فرشاد مقیمی» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای سفر به این شهرستان‌ها را اطلاع‌رسانی کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha