نماینده مجلس: برای ۱۵ هزار بیکار مراغه باید شغل ایجاد کنیم

مراغه- ایرنا- نماینده مردم مراغه، عجب‌شیر، سراجو و قلعه‌چای با بیان اینکه مراغه هزار و ۴۰۰ شهید به اسلام و انقلاب تقدیم کرده است، گفت: این شهرستان حدود ۱۵ هزار بیکار دارد که باید برای آنان شغل ایجاد کنیم و برای تحقق آن، رفع چالش‌های مرتبط با صنعت ضروری است.

به گزارش ایرنا «سیدفرید موسوی» روز جمعه در جلسه بررسی مشکلات شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک مراغه و عجب‌شیر که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در فرمانداری مراغه برگزاری شد، افزود: رها شدن سوله‌ها و زمین‌های خالی در شهرک صنعتی مراغه به حال خود، اجحاف در حق منابع کشور بوده و این موارد در گذشته به درستی پیگیری نشده است.

نماینده مجلس: برای ۱۵ هزار بیکار مراغه باید کار ایجاد کنیم
رها شدن سوله‌ها و زمین‌های خالی در شهرک صنعتی مراغه به حال خود، اجحاف در حق منابع کشور است

وی با بیان اینکه برخی از این سوله‌ها و زمین‌ها در تملک بانک‌ها قرار دارد، افزود: اگر موضوع از بانک‌ها پیگیری شود، می‌توان این سوله‌ها و زمین‌های خالی را تعیین تکلیف کرد.

وی با بیان اینکه برای راه‌اندازی شهرک صنعتی شماره ۲ برخی از مجوزها اخذ شده، افزود: این شهرک هم وجود خارجی ندارد و بزرگترین درخواست شهرستان عملیاتی شدن منطقه ویژه اقتصادی سهند است.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتظار داریم عملیاتی شدن منطقه ویژه اقتصادی به صورت ویژه در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور قرار گیرد.

«موسوی» ادامه داد: ما زیرساخت‌هایی چون گمرک، راه‌آهن، فرودگاه و نیروی پرتلاش داریم و برای اینکه این حلقه‌ها در کنار هم قرار گرفته و برای جوانان‌مان شغل ایجاد گردد، باید منطقه ویژه اقتصادی سهند عملیاتی شود.

وی به منطقه صنعتی علمدار هم اشاره، و بیان کرد: در این منطقه کار خاصی برای حمایت از سرمایه‌گذاران صورت نگرفته و راه شهرک صنعتی هم یکی از مشکلات پیش‌روی سرمایه‌گذاران در این شهرک است.

وی با بیان اینکه دکل‌های مخابراتی هنوز پس از بیش از ۲ دهه در شهرک صنعتی مراغه نصب نشده است، اضافه کرد: واحدهای راکد در شهرک‌ صنعتی مراغه هم باید تعیین تکلیف شود تا از ظرفیت‌ها به صورت بهینه استفاده گردد.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی این را هم بیان کرد: تصفیه پساب شهرک صنعتی و بازچرخانی آب نیز یکی از نیازهاست تا منابع آبی مورد نیاز برای واحدهای جدید تامین شود.

مردم مراغه در انتخابات اخیر مجلس به توسعه اقتصادی رای دادند

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز در این جلسه که با حضور کارآفرینان و برخی از مسئولان اجرایی شهرستان‌های مراغه و عجب‌شیر برگزار شد، گفت: مردم مراغه و عجب‌شیر در اسفندماه به توسعه اقتصادی این حوزه انتخابیه رای دادند و توانمندی‌هایی که «سیدفرید موسوی» در حوزه اقتصادی داشت، مورد توجه قرار گرفت.

نماینده مجلس: برای ۱۵ هزار بیکار مراغه باید شغل ایجاد کنیم
فرماندار: اقتصاد پاشنه آشیل مراغه است

«مرتضی مینویی» بخشی از ظرفیت‌ها و پیشینه مراغه را تشریح کرد و افزود: اقتصاد پاشنه آشیل مراغه بوده و این کهن‌شهر از توسعه اقتصادی باز مانده است.

وی با بیان اینکه مسئولان اجرایی شهرستان در ابتدای سال جاری برای توسعه روزافزون این شهرستان هم‌قسم شدند، اضافه کرد: هم‌افزایی برای توسعه اقتصادی مراغه ضروری است.

کنارگذر جنوبی مراغه در مرحله حرف باقی مانده است

«محمدرضا دقتی» از مدیران صنایع مراغه نیز در این جلسه بیان کرد: کنارگذر جنوبی مراغه سالهاست که تنها در مرحله حرف باقی مانده است و احداث آن مشکل تردد به شهرک صنعتی را مرتفع می‌کند.

وی با بیان اینکه بابت برخی از سوله‌ها و زمین‌های شهرک صنعتی مراغه که در تملک بانک‌ها قرار دارد، مبلغ ماهانه برای نگهداری و نظافت شهرک پرداخت نمی‌شود، اضافه کرد: همین موضوع هیئت مدیره شهرک صنعتی را با محدودیت منابع مالی مواجه کرده است و در نتیجه شهرک صنعتی سرزندگی لازم را ندارد.

مراغه به آمایش سرزمین نیاز دارد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی در این جلسه به ظرفیت‌های بالقوه مراغه اشاره و بیان کرد: اگرچه این شهرستان به آمایش سرزمین نیاز دارد اما به طور مشخص راه‌اندازی پایانه‌های صادراتی از حلقه‌های مفقوده توسعه اقتصادی این شهرستان است.

عبدالحمید سرتیپی با بیان اینکه این شهرستان همچنین ظرفیت خوبی در حوزه صنایع دارای تکنولوژی بالا دارد، افزود: خوشبختانه ۱۲۰ واحد از ۱۴۵ واحد تولیدی این شهرستان فعال است و احیای بقیه واحدها نیز در سال جاری پیگیری می‌شود.

وی همچنین مراغه را قطب تولید شیشه عنوان کرد و با تاکید بر تکمیل زنجیزه شیشه در این شهرستان، بیان کرد: راه‌اندازی صنایع دارویی در مراغه نیز از اولویت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی است.

به گزارش ایرنا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک ایران عصر امروز، جمعه نیز از شهرک صنعتی عجب‌شیر و ۲ واحد تولیدی این شهرستان شامل شرکت «فناوران تایماز» و «اطهر بافت» بازدید می‌کند.

گفتنی است نماینده مردم و مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی، چند روز قبل دعوتش از «فرشاد مقیمی» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک ایران برای سفر به این شهرستان‌ها را اطلاع‌رسانی کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha