معاون وزیر صمت: خشکبار مراغه در سطح ملی برندسازی شود

مراغه- ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه بیشترین ارزش افزوده در تحقیق و توسعه و برندسازی نهفته است، بیان کرد: برندسازی خشکبار مراغه در سطح ملی پیگیری شود تا ظرفیت‌های کشاورزی منطقه را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش ایرنا «فرشاد مقیمی» روز جمعه در جلسه بررسی مسایل و مشکلات صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی مراغه و عجب‌شیر که در محل فرماندار مراغه برگزار شد، افزود: خوشه آجیل و خشکبار هم در این شهرستان‌ها مطالعه شده و پیشنهاد می‌شود خوشه عسل هم این منطقه راه‌اندازی شود.

معاون وزیر صمت: خشکبار مراغه در سطح ملی برندسازی شود
مراغه برای راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی مزیت‌هایی چون دسترسی به خط ریلی دارد

وی این را هم بیان کرد: وجود برخی زیرساخت‌ها همچون راه‌آهن و واحدهای صادرات‌محور در مراغه از مزیت‌های قابل توجه برای راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی سهند است.

«مقیمی» همچنین با بیان اینکه مراغه ظرفیت خوبی در تولید محصولات کشاورزی دارد، افزود: منطقه ویژه اقتصادی سهند باید هرچه سریع‌تر پیگیری و راه‌اندازی شده و برای پایانه صادراتی محصولات کشاورزی هم در داخل این منطقه یک محدوده در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه نیازها و مطالبه‌های سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی مراغه و عجب‌شیر طی بازه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت و با حساسیت ویژه دنبال خواهد شد، اضافه کرد: اقدامات لازم برای پاسخ به این نیازها و مطالبه‌ها پس از بازگشت به تهران ابلاغ می‌شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران پیشنهاد کرد که نگهداری محوطه شهرک صنعتی مراغه هم به شهرداری واگذار شود و شهرداری در عوض از برخی خدمات بهره‌مند گردد.

«مقیمی» از عدم خط دهی همراه اول در شهرک صنعتی مراغه ابراز تعجب کرد و افزود: موضوع را از استان پیگیری کنید و اگر به نتیجه نرسید به ما انتقال دهید تا در سطح ملی پیگیری کنیم.

وی در خصوص ایحاد زیرساخت‌های جدید برای سرمایه‌گذاران نیز بیان کرد: اراضی شهرک صنعتی شماره ۲ در صورت امکان به شهرک صنعتی شماره یک متصل شده و تکلیف زمین‌ها و سوله‌های خالی هم با همکاری بانک‌ها مشخص شود.

وی اضافه کرد: برای نمونه با مدیرعامل بانک صنعت و معدن صحبت کردم و اراضی در تملک آنها در شهرک صنعتی مراغه به زودی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

وی در خصوص منطقه صنعتی علمدار هم بیان کرد: این منطقه می‌تواند در قالب پهنه صنعتی یا شهرک صنعتی خصوص ادامه فعالیت دهد و تا ۱۰ روز آینده یکی از مدیران ذیربط به مراغه سفر می‌کند تا موضوع را به صورت دقیق بررسی کند.

«مقیمی» همچنین توسعه بازاریابی برای محصولات صادراتی مراغه را هم مورد تاکید قرار داد و افزود: فهرست نمایشگاه‌های بین‌المللی در اختیار تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران مراغه قرار گیرد تا مشارکت فعال در این نمایشگاه‌ها داشته باشند و بازارهای جدید در کشورهای مختلف ایجاد کنند.

به گزارش ایرنا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران صبح امروز، جمعه از شهرک صنعتی مراغه، دو واحد تولیدی «روان‌کاران» و «آسافلوت» و همچنین از منطقه صنعتی علمدار مراغه بازدید کرد.

وی عصر امروز نیز به عجب‌شیر سفر کرده و از ۲ واحد تولیدی این شهرستان شامل شرکت «فناوران تایماز» و «اطهر بافت» بازدید می‌کند.

به گزارش ایرنا نماینده مردم و مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی، چند روز قبل دعوتش از «فرشاد مقیمی» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک ایران برای سفر به این شهرستان‌ها را اطلاع‌رسانی کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha