۱۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۵۸
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85556192
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون بر هزار و ۵۰۰ استعلام زیست محیطی در مریوان پاسخ داده شد

سنندج-ایرنا- رئیس اداره محیط زیست مریوان گفت: بیش ازهزار و ۵۰۰ استعلام زیست محیطی دراجرای ضوابط استقرار واحدهای صنعتی وخدماتی در این شهرستان پاسخ داده شد.

حبیب الله دبستانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به اقدامات انجام شده در حوزه محیط زیست مریوان اشاره و اظهار کرد: خرید پهپاد برای پایش های هوایی، خرید تجهیزات برای اطفا حریق نیزارهای تالاب و نصب دوربین و ایجاد سیستم مانیتورینگ در پایش تالاب از جمله مهمترین اقدامات انجام شده در سه سال اخیر در این شهرستان است.

وی نصب نیوجرسی درحدفاصل ساخت وسازهای شهری ومحدوده تالاب زریبار و خریدقایق موتوری برای انجام پایش ها وگشت های حفاظتی تالاب را از دیگر اقدامات انجام شده خواند و افزود: احیای کانال محدوده حد بستر تالاب زریبار ،ایجاد وراه اندازی سیستم پایش هوا و خرید بسکت برای اولین بار برای استفاده بالگردهای آتش نشان دراطفاحریق های مریوان هم در سه سال اخیر انجام شده است.

رئیس اداره محیط زیست مریوان بیان کرد: نصب تابلوهای هشداری زیست محیطی درمحدوده پناهگاه حیات وحش زریبار و اطفا حریق دەها مورد آتش سوزی نیزار درمحدوده تالاب از دیگر اقدامات انجام شده محیط زیست مریوان در سه سال اخیر است.

دبستانی ارائه آموزش را یکی از بهترین و موثرترین راه های حفاظت از محیط زیست و ارتقای آگاهی مردم خواند و گفت: در دولت سیزدهم به ۱۰ هزار نفر از دانش آموزان این شهرستان به طور چهره به چهره آموزش محیط زیستی ارائه شده است.

وی اظهار کرد: بیش از ۴۰۰ مورد پایش وبازرسی ازواحدهای تولیدی و خدماتی برای جلوگیری ازهرگونه آلودگی محیط زیستی و بیش از ۲۰۰ موردنمونه برداری ازمنابع آب وخاک برای پایش مواردآلودگی زیست محیطی انجام شده است.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و ۲ اثر طبیعی ملی است.

همچنین کردستان چندین منطقه شکار ممنوع دارد که این استان را در زمره منحصربفرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی قرار داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha