حضور پرشور مردم در مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه برای امت اسلامی درس وحدت بود

زاهدان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران پایگاه وحدت بوده و این وحدت را فارغ از قومیت، مذهب و ملیت نشان داده است، گفت: حضور پرشور مردم در مراسم تشییع و اقامه نماز بر پیکر شهید اسماعیل هنیه توسط رهبر معظم انقلاب بهترین و زیباترین تصویری بود که در این روزها از جامعه اسلامی ما نشان داده شد و برای همه امت‌های اسلامی درس وحدت بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان اظهار کرد: یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی حضور در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و دفاعی برای دفاع از اسلام و پای کار انقلاب اسلامی بودن است.

وی ضمن گرامیداشت ایام عزای حضرت امام حسین(ع)، اسارت خاندان اهل بیت(ع) و نیز شهادت شهید قدس اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس بیان کرد: شهید اسماعیل هنیه در تهران ترور شد و مهمان ما را در خانه ما زدند و رهبر، دولت و ملت را عزادار کردند که این واقعه را خدمت همه تسلیت عرض می‌کنم.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان بیان کرد: قابل پیش بینی بود که پایان زندگی شهید اسماعیل هنیه با شهادت همراه باشد و باید مزد یک عمر مجاهدت، خدمت و جهاد را می‌گرفت اما اینکه این مصیبت در ایران اتفاق افتاد برای ما سخت و ناگوار است اما حکمت خداوند متعال بر این بوده است.

وی گفت: حضور مردم و ابراز احساسات آن‌ها در تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه که همچون مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی و تشییع پیکر شهید جمهور بود و نیز سخنانی که رهبر معظم انقلاب قبل از شهادت با ایشان داشتند و همچنین اقامه نماز بر پیکر شهید توسط ایشان یک پیام مهم داشت آن هم اینکه جمهوری اسلامی ایران که منادی وحدت است پایگاه وحدت بوده و این وحدت را فارغ از قومیت، فارغ از مذهب و فارغ از ملیت عملا نشان داده و همان تشییع جنازه که برای رئیس جمهور و سردار سلیمانی داشتند حالا برای شهید اسماعیل هنیه به نمایش گذاشتند.

آیت الله محامی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با همان صلابتی که در نماز سردار شهید سلیمانی و شهید رئیسی شرکت می‌کنند برای شهید اسماعیل هنیه هم حضور پیدا کرده و نماز می‌خوانند که این بهترین و زیباترین تصویری بود که در این روزها از جامعه اسلامی ما نشان داده شد و برای همه امت‌های اسلامی درس وحدت بود و انتظار می‌رود همه این درس را به درستی فرا بگیرند و همه ما ملتزم باشیم که در راه اسلام فارغ از قومیت، مذهب و ملیت پای کار اسلام بایستیم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار شهید اسماعیل هنیه قبل از شهادتش تعبیری را به کار بردند و فرمودند: "امروز بزرگترین پرچم اسلام به دست مردم فلسطین و غزه برافراشته شده است" و این سخن ولی امر مسلمین و سکان دار انقلاب اسلامی است که از یک طرف تواضع ایشان و از طرف دیگر حساسیت موقعیت فلسطین را می‌رساند که مقتدرانه و قهرمانانه در حال مقاومت هستند و در وضعیت سخت و غیر قابل تصوری قرار دارند و ما هم باید سعی کنیم این نگاه توحیدی و این ایمان و باور را کسب و نسل خود را این گونه تربیت کنیم.

حضور پرشور مردم در مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه برای امت اسلامی درس وحدت بود

اسرائیل به هیچ قانونی پایبند نیست

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: اسرائیل به عنوان یک باند جنایتکار، جنایت پیشگی خود را به طور کامل نشان داده است و مشخص شده که به هیچ خط و مرزی معتقد نیستند و خطوط قرمز را رد کرده‌اند و انتظار مردم ما از مسئولان نظامی کشور این است که پاسخی کوبنده، محکم، شدید، متناسب با این جرم و جنایت و بازدارنده داشته باشند تا جرئت نکنند بار دیگر چنین جنایت‌هایی را مرتکب شوند و ان شاءالله همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند و مسئولان نظامی کشور وعده دادند منتظر عملیات وعده‌ صادق دو هم هستیم.

آیت‌الله محامی اظهار کرد: نباید فراموش کنیم که همه این جنایات با سردمداری استکبار جهانی و آمریکا و پشتیبانی مادی، تسلیحاتی و سیاسی آن‌ها انجام می‌گیرد و آمریکا به دنبال ضربه زدن به جامعه اسلامی است و اسرائیل یک ابزار دست آن‌هاست و ایجاد جنگ مذهبی و درگیری‌های قومی و مذهبی نقشه دیگر اوست.

امام جمعه زاهدان به بیان نکاتی پیرامون پنجم مرداد ماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه در تهران به حکم امام خمینی(ره) و به امامت آیت‌الله طالقانی پرداخت و افزود: نماز جمعه پایگاه و قرارگاه فرهنگی در استان و هر شهرستان است و در دوره‌ای که ما مورد تهاجم و شبیخون فرهنگی قرار داریم و دشمن در حال جنگ ترکیبی است و مهمترین عرصه آن هم جنگ شناختی است پس طبعا کار فرهنگی، قرارگاه فرهنگی و نماز جمعه اهمیت ویژه و حساسی پیدا خواهد کرد و باید از فرصت نماز جمعه جهت رشد و ارتقای فرهنگی استفاده کنیم و بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: باید نیازهای فرهنگی مردم رصد و به تناسب آن در محل نماز جمعه اقداماتی انجام شود.

آیت‌الله محامی تصریح کرد: یکی از آسیب‌هایی که در جامعه با آن مواجه شده‌ایم این است که هر چه از سال‌های اوایل انقلاب می‌گذرد آشنایی ما و بویژه نسل جدید با مبانی اسلامی و معارف دینی که مبنای انقلاب ما هست کمتر می‌شود و هر کس می‌تواند فرزندان و خانوده‌اش را ارزیابی کند که چه مقدار در این جهت رشد یا مشکل داشته‌ایم.

وی گفت: به نظر می‌رسد که در این جهات کاستی‌های فراوان داریم و بنده سعی کردم در خطبه‌های نماز جمعه مباحث دینی، سیاسی و انقلابی را به مبانی دینی و آیات و روایت مربوطه مستند کنم تا به تدریج آشنایی بیشتری با معارف اسلامی پیدا کنیم.

حضور پرشور مردم در مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه برای امت اسلامی درس وحدت بود

پایگاه نمازجمعه باید آرامش بخش باشد

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: درگیری‌هایی جناحی، سیاسی و اختلافات مردم را خسته و روح آن‌ها را آزرده کرده و بنده سعی داشتم تا پایگاه نماز جمعه آرامش بخش باشد و تلاش کردم تا از طرح مباحث تنش آفرین پرهیز کنم، چرا که حل مشکل نمی‌کند و معمولا پیگیری مطالبات مردم را خارج از نماز جمعه و در دیدار با مسوولان داشتیم که مقداری نتیجه داده و مقداری خیر و مباحثی را مطرح نکردیم که دعوا و درگیری ایجاد شود.

وی افزود: بنده به گروه‌های مختلف از جمله دانشگاهیان، بانوان، گروه‌های حهادی، حوزویان و مجموعه‌های مختلف عرض کرده‌ام اگر کار کارشناسی کرده باشید می‌توانید از ظرفیت نماز جمعه استفاده کنید و عنوان کردم که عرصه آماده است و باید کار کارشناسی و راهکار ارائه دهید و بعد طرح بحث کنید و یا در اختیار بنده قرار دهید تا بنده بتوانم این کار را انجام دهم.

حضور پرشور مردم در مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه برای امت اسلامی درس وحدت بود

همگان باید برای پیروزی دولت جدید کمک کنند

آیت الله محامی با اشاره به مراسم تنفیذ حکم و تحلیف رئیس جمهور در هفته گذشته عنوان کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ حکم رئیس جمهور فرمودند پیروز انتخابات مردم هستند چرا که با همه تبلیغات دشمنان برای بی اثر نشان دادن شرکت در انتخابات، اما مردم بصیرت خود را نشان دادند و ۵۰ درصد واجدان شرایط در انتخابات شرکت کردند و رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند که نه کسی که رای آورده است باید احساس غرور و افتخار کند و نه کسانی که کاندید آن‌ها رأی نیاورده باید احساس شکست کنند چرا که هر دو مسوولیت و امتحان است و اگر خداوند متعال چیزی می‌دهد یا می‌گیرد امتحان است و مهم است که ما در این امتحانات درست عمل کرده و انجام وظیفه کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: باید فضای تبلیغات و رقابت‌ها تمام و تبدیل به رفاقت شود و ۲ قطبی در کشور نداشته باشیم و همه یک ملت، دارای یک رئیس جمهور و تحت هدایت یک رهبر حکیم و فرزانه باشیم و کار کشور را دنبال کنیم و همه مردم و هر کس در هر جایگاهی که است برای پیروزی دولت کمک کند چرا که به تعبیر رهبر معظم انقلاب پیروزی دولت پیروزی همه ماست و اگر توفیق پیدا نکند به معنای عدم توفیق نظام اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: توصیه موکد رهبر معظم انقلاب به همه قوا همین نکات بوده و انتظار مردم همین است تا همه مسوولان در جهت خدمت به مردم یک دست و یک جبهه با هم کار کنند و شاهد خدمات بیشتر و بهتر آن‌ها باشیم.

آیت الله محامی بیان کرد: رئیس جمهور هم در صحبت‌های قبل و هم در جلسه تنفیذ و تحلیف حرف‌های خوبی زدند اینکه به اسناد بالادستی و چشم اندازی که از سوی رهبر معظم انقلاب برای ایران ترسیم شده و اسنادی که تصویب و ابلاغ شده ملتزم هستند و پیگیری و اجرای آن‌ها را تعهد دادند که حرف‌های خوبی است و منتظر اجرای آن هستیم و امیدواریم خداوند متعال توفیق عمل هم بدهد.

وی تاکید کرد: صادق بودن، تدین، اعتقاد به نظام اسلامی ، ایمان، امید به آینده، متشرع، صداقت، نداشتن سابقه سوء، نگرش ملی و کار آمدی از جمله شاخص‌هایی است که رهبر معظم انقلاب برای تعیین هیات دولت مطرح کردند و رئیس جمهور باید چنین افرادی را معرفی و نمایندگان مجلس هم به افرادی با این ویژگی‌ها رأی دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha