پاکستان در عزای شهادت هنیه و محکومیت اسرائیل تروریست بپاخاست+ فیلم

اسلام‌آباد - ایرنا - هزاران نفر امروز در شهرهای بزرگ و کوچک پاکستان با گرامیداشت روز عزای عمومی به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه رئیس جنبش حماس، در محکومیت اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی و همبستگی با ملت فلسطین تظاهرات کردند.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، دولت پاکستان درپی شهادت دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس به طور رسمی امروز را روز عزای عمومی اعلام کرد. همزمان شهرهای مختلف پاکستان شاهد اقامه نماز غیابی برای این شهید مجاهد با حضور ده ها هزار نفر از حامیان فلسطین بود.

گرامیداشت روز عزای عمومی در سطح ملی، تصویب قطعنامه حمایت از فلسطین، محکومیت ترور شهید هنیه و اقدامات تروریستی رژیم اشغالگر اسرائیل در مجلس پاکستان از دیگر رویدادهای امروز در این کشور بود.

پاکستان در عزای شهادت هنیه و محکومیت اسرائیل تروریست بپاخاست

هزاران نفر از حامیان فلسطین در شهرهای بزرگ و کوچک پاکستان پس از اقامه نماز جمعه به خیابان‌ها آمده و در اعتراض به موج اخیر جنایات اسرائیل در بیروت، دمشق، بغداد و تهران راهپیمایی کردند. فراخوان تظاهرات گسترده علیه اسرائیل از سوی احزاب پاکستان شامل مجلس وحدت مسلمین، جماعت اسلامی، جمعیت علمای اسلام، جنبش لبیک و حزب تحریک اسلامی داده شد.

نمازگزاران پاکستانی با محکومیت ترور اسماعیل هنیه در تهران، سکوت مجامع بین المللی در قبال جنایات اسرائیل، نقض حاکمیت ارضی کشورهای مستقل و همدستی قدرت‌های بزرگ از صهیونیست‌ها را مورد سرزنش قرار دادند.

تظاهرات ضد صهیونیستی در شهرهای اسلام‌آباد، راولپندی، لاهور، پیشاور، کراچی، کویته، حیدرآباد، مظفرآباد، اسکردو با حضور گسترده اقشار مختلف مردم، احزاب و گروه‌های شیعه و سنی برگزار شد و شرکت کنندگان شعارهای مرگ بر اسرائیل و حامیانش از جمله آمریکا را فریاد زدند.

پاکستان در عزای شهادت هنیه و محکومیت اسرائیل تروریست بپاخاست

سخنرانان با ابراز همبستگی عمیق خود با ملت فلسطین و حامیان محور مقاومت به ویژه جمهوری اسلامی ایران خواستار انتقام خون شهدای محور مقاومت شده و تاکید کردند: خون‌ های پاک شهدای گرانقدر جبهه مقاومت موجب تزلزل رژیم صهیونیستی شده است.

آنان با تاکید بر جایگاه رفیع شهیدان عزیز راه آزادی قدس از جمله سردار سلیمانی و اسماعیل هنیه در برابر مقابله با ظلم و استکبار گفت: انتقام خون این شهدا و مردم مظلوم غزه باید قطعی باشد.

رهبران احزاب پاکستانی اظهار داشتند که ترور شهید هنیه در واقع توطئه دشمن صهیونیست برای تضعیف روحیه جبهه مقاومت و حامیان آنان در بلاد اسلامی بود اما خون این شهدا روحیه ما را دوچندان قوی تر می کند.

روز گذشته نشست مشترک نمایندگان پارلمانی احزاب ائتلافی دولت پاکستان با دستور کار بررسی وضعیت فلسطین و محکومیت جنایات اسرائیل در اسلام‌آباد به ریاست محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان برگزار شد.

نخست وزیر پاکستان با اشاره به عملیات تروریستی علیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران، گفت: ترور «اسماعیل هنیه» با پایمالی همه قوانین بین‌المللی صورت گرفت و سکوت جهان در قبال این اقدام تروریستی تاسف برانگیز است.

پاکستان در عزای شهادت هنیه و محکومیت اسرائیل تروریست بپاخاست
اقامه نماز برای شهید اسماعیل هنیه با حضور مقامات ارشد پاکستان در مجلس این کشور

شهباز شریف امروز نیز در نشست مجلس پاکستان با ابراز اطمینان از روحیه ملت فلسطین برای نبرد علیه اشغالگری اسرائیل و ابراز خرسندی از حمایت قوی مردم پاکستان از نهضت آزادی فلسطین گفت که سکوت جهان در قبال ترور شهید اسماعیل هنیه هیچ نتیجه‌ای را درپی نخواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha