۱۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۳۸
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85556319
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حمله راکتی حزب الله به پایگاه‌های نظامی اشغالگران در شمال فلسطین اشغالی

تهران – ایرنا – حزب الله لبنان در واکنش به حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به روستاهای جنوب این کشور، پایگاههای نظامی اشغالگران در شمال فلسطین اشغالی را مورد حملات راکتی قرار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های عربی، حزب الله لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: رزمندگان مقاومت پایگاه السماقه در ارتفاعات کفرشوبا و مرج را مورد حمله راکتی قرار داد که اهداف تعیین شده، با دقت مورد اصابت قرار گرفتند.

حزب الله همچنین تاکید کرد: رزمندگان مقاومت همچنین محل استقرار نظامیان اشغالگر در پایگاههای نظامی الضهیره و بیاض بلیدا را با آتش توپخانه هدف قرار داد.

مقاومت اسلامی لبنان بامداد جمعه نیز اعلام کرده بود که چندین موشک ضد هوایی را به طرف هواپیماهای رژیم اشغالگر در آسمان جنوب لبنان شلیک کرده است که به دنبال آن، هواپیماهای مذکور مجبور به عقب نشینی به داخل سرزمین های اشغالی شدند.

خبرگزاری رسمی لبنان نیز اعلام کرد رژیم صهیونیستی اطراف روستای طیرحرفا در جنوب غرب لبنان را با آتش توپخانه هدف قرار داد. همچنین یک پهپاد این رژیم، با شلیک سه موشک به روستای مرزی الضهیره حمله کرد.

این خبرگزاری در ادامه تاکید کرد: یک پهپاد رژیم اشغالگر در ارتفاع پایین بر فراز شهر صور به پرواز درآمد. همچنین یک پهپاد صهیونیستی دیگر روستای مرزی «رب ثلاثین» را هدف حمله قرار داد.

گزارش ایرنا، با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به هزینه سنگین جنگ برای این رژیم در همه زمینه‌ها از جمله اقتصادی در شهرک‌های صهیونیست نشین شمال فلسطین اشغالی و به ویژه بخش کشاورزی اذعان کرده‌اند.

این در حالی است که «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان روز پنجشنبه به مناسبت شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و همچنین شهادت «فواد شکر» فرمانده شاخص مقاومت اسلامی لبنان گفت: دشمن و کسانی که پشت دشمن هستند منتظر پاسخ حتمی ما باشند. بین ما و شما روزها و شبها و میدان نبرد است.

وی افزود: نمی‌گویم که ما حق پاسخگویی در زمان و مکان مناسب را برای خود محفوظ می‌داریم، بلکه می‌گویم پاسخ می‌دهیم و آنها باید منتظر بمانند و پاسخ در اختیار میدان خواهد بود.

سید حسن نصرالله همچنین گفت: پاسخ مقاومت به ترور شهید فواد شکر ثابت و غیرقابل بحث است و دشمن و آنانکه از این رژیم حمایت می‌کنند، قطعا باید منتظر پاسخ بعدی ما باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha