تاجرنیا:‌ مسیر توسعه کشور از تشکیلات و تحزب می‌گذرد

تهران - ایرنا - رئیس ستاد انتخاباتی استان تهران مسعود پزشکیان رئیس جمهور با بیان اینکه مسیر توسعه کشور جز از طریق تشکیلات و تحزب نمی‌گذرد، گفت: اگر از دمکراسی صحبت می کنیم، بدون احزاب این امر امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی تاجرنیا عصر جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ در همایش «ادامه» که با حضور نمایندگان مناطق مختلف تهران ستاد انتخاباتی پزشکیان برگزار شد، افزود: همایش سپاس ستادهای استان تهران را در همان هفته پیروزی در انتخابات برگزار کردیم. در تهران اقدامات بسیار خوبی انجام گرفت و در شهر تهران مشارکت بسیار پایینی داشتیم اما در مرحله دوم رشد خوبی در مشارکت در انتخابات شکل گرفت.

وی ادامه داد: مطالبی که از سوی فعالان ستادهای مناطق تهران در این جلسه مطرح شده دسته بندی می شود و قرار است روسای ستادهای انتخاباتی استان ها هفته آینده نشستی با رئیس جمهور داشته باشند.

رئیس ستاد انتخاباتی استان تهران مسعود پزشکیان رئیس جمهور با بیان اینکه بنیان ستاد انتخابات استان تهران بر احزاب اصلاح طلب بنا نهاده شد، گفت: اگر از دموکراسی صحبت می کنیم، بدون احزاب این امر امکان پذیر نیست. تشکیلات می تواند هر فردی را که در هر سمتی قرار می گیرد پاسخگو کند. حرکت جمعی هدفمند، بدون احزاب سیاسی امکان پذیر نیست و باید به این سمت برویم که احزاب تجمیع شوند و احزاب بزرگی شکل بگیرد. وجود ۱۵۰ حزب در کشوری که هنوز توسعه یافتگی سیاسی ندارد، نمی تواند کارگشا باشد.

به گفته این فعال اصلاح طلب، حزبی ترین و تشکیلاتی ترین ستاد انتخاباتی در استان تهران بود که نتایج خوبی داشت.

وی خاطرنشان کرد: در آینده هم همین مسیر را ادامه می دهیم اما باید شرایط را برای حضور همگان باز کنیم تا این حرکتی که می خواهیم ادامه دهیم، جامع تر باشد.

تاجرنیا افزود: می ترسم عده ای مانند زمان دولت روحانی اطراف رئیس جمهور را بگیرند و بگویند خود تو رأی آوردی و دیگران هم کمک هایی کردند. مدعی نیستیم که به تنهایی دکتر پزشکیان را رئیس جمهور کردیم اما بدون شک همه ما با هم وی را رئیس جمهور کردیم؛ دکتر پزشکیان فقط ۶ درصد رای داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران دکتر پزشکیان یادآور شد: زمانی که خاتمی رئیس جمهور شد، وقتی کسی توهین می کرد، یک فرد دیگر دفاع می کرد اما در زمان روحانی چنین اتفاقی را ندیدم، وقتی در تاکسی کسی از او انتقاد می کرد، دیگران هم همراهی می کردند.

تاجرنیا با بیان اینکه اگر جبهه اصلاحات نبود، بدون شک این اتفاق نمی افتاد، گفت: همایشی که در وزارت کشور گرفته شد آقای پزشکیان باید می دید که این بدنه اصلاح طلب است که حامیان او را تشکیل می دهد؛ کسانی که در دوره دورم آمدند یا اصولگرایان معتدل بودند، چندان مقبولیتی نداشتند.

وی ادامه داد: پزشکیان باید هر ماه یک بار کلیپ های دوره انتخابات و تلاش های مردم عادی برای رأی آوردن او را ببیند و باید برای او یادآوری شود که چه زحماتی کشیده شد تا این اتفاق بیفتد.

فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: برای احزاب اصلاح طلب هم این انتخابات فرصت خوبی بود چون قرار بود رئیس جمهوری انتخاب شود که دو دوره سر کار باشد. دولت قبل نگاه فرقه ای داشت و اگر ریشه می دواند، دیگر کَندن آن قابل انجام نبود مخصوصا اگر اتفاقاتی بعدها در سطح کلان نظام رخ می داد؛ احزاب اصلاح طلب در این انتخابات مجددا احیا شدند.

تاجرنیا افزود: مسیر کشور برای توسعه جز از طریق تشکیلات و تحزب نمی گذرد. در تهران تجربه خوبی از هم زیستی احزاب مختلف داشتیم حتی احزابی که در جبهه اصلاحات با هم صف بندی دارند اما در سطح استان تهران همدلانه کار کردند.

وی تاکید کرد: در فرایند انتصابات، ایجاد شورای راهبری اقدام خوبی بود. هیچ کاری بدون اشکال نیست. ۴۵۰ نفر در کمیته های مختلف جمع شدند و بیش از ۲۵۰۰ رزومه جمع آوری شد، گرچه بدون شک خطاهایی هم بوده اما در کل حرکت خوبی بود و انتصاب هایی که در حال شکل گیری است، جهت گیری های آنها اصلاح طلبانه است.

فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: اولا کار ما به عنوان ستاد انتخاباتی ریاست جمهوری تمام شد اما باید حضور داشته باشیم و برای جهت گیری ها یادآوری کنیم؛ این امکان هم هست که احزابی که در ستادها غایب بوده اند را سعی کنیم کنار هم جمع کنیم.

تاجرنیا ادامه داد: متأسفانه با دو رویکرد تخریبگر مواجهیم؛ یکی اینکه اصولگرایانی که سعی کرده اند در ستاد پزشکیان زنبیل بگذارند و مرتب می گویند همه باید در دولت وفاق ملی باشند؛ اگر این کار خوب است پس چرا در دولت های دیگر نبوده اند؟ اگر وفاق ملی خوب است چرا در شورای نگهبان تغییرات ایجاد نمی شود؟

وی تصریح کرد: برخی بزرگان می گویند عده ای دنبال سهم خواهی هستند، حزب برای چیست؟ پزشکیان را رئیس جمهور کرده ایم تا کار مردم و مملکت را اصلاح کند در این مسیر افرادی باید به کار گرفته شوند که معتقد به راه او باشند؛ چرا برخی افراد اصولگرا برای وزارتخانه ها معرفی کرده اند؟ آن هم افرادی که اصولگرایانِ متفاوت با خود را هم تایید نمی کردند؛ برخی دوستان ما می گویند سهم خواهی نکنید، من خیلی رُک می گویم برخی دوستان ما ۲۵ سالشان بوده اند مسئول بوده اند در این ۳۰ سال هم مسئول بوده اند اکنون که توانایی اداره جایی را ندارند می گویند سهم خواهی نشود.

تاجر نیا ادامه داد: قرار نیست آدمهایی که نه اعتقادی به حرکت رئیس حمهور دارند و نه توانی در انجام کار، بیایند در رأس دستگاه ها بایستند اما دهه ۵۰ و دهه ۶۰ ها هنوز بیکار باشند.

رئیس ستاد انتخاباتی استان تهران پزشکیان گفت: اگر خودخواسته باشیم موظفیم خود را به رئیس جمهور عرضه کنیم. اصلا چیز مذمومی نیست؛ زشت آن است که افراد ناتوان از رانت استفاده کنند و در سمت ها بایستند.

وی تأکید کرد: در جلسه شورای راهبری هم این موضوع را گفتم؛ مثلا وقتی برای وزارت اقتصاد یا صمت یک فرد ۵۰ ساله مطرح می شد یک فردی که از سال ۶۴ تا کنون در دولتها است، گفت وزارت صمت خیلی وزارت سنگینی است و گفت کسی می تواند آن را اداره کند که سه دوره وزیر بوده است و من گفتم این فرد در زمان وزارتش چه تاثیری داشته که اکنون هم دوباره بتپاند؟ خودتان ۳۰ سالتان بود وزیر شدید اکنون ۳۰ ساله می خواهد وزیر شود می گویید سابقه ندارد؟

تاجرنیا ادامه داد: بالاخره باید از جایی شروع شود. ترسم این است که همه این فرآیندها در نهایت به مصلحت سنجی منتهی شود؛ گفتند فرد پیر در وزارت می گذاریم اما او معاونان خود را جوان می گذارد اما در نهایت همین پیرمردها را دوباره در معاونت می گذارند.

وی با بیان اینکه نمی گویم از دانشگاه امام صادق(ع) نیرو بیاورید، تصریح کرد: بانک اطلاعاتی جامع از فعالان ستاد انتخاباتی تهران تهیه و تلاش می کنیم هر جا که بتوانیم به دولت پزشکیان کمک کنیم، نیروهای خود را به رئیس جمهور عرضه می کنیم البته به این معنا نیست که اگر از آنها استفاده نشد، ابراز ناراحتی می کنیم. تا ۱۴۰۷ پر قدرت پشت پزشکیان می مانیم چون به اخلاص و ایمان او اعتقاد داریم اما از این جهت که فکر می کنیم در طول مسیر افرادی اقداماتی کنند که این تلاش ها فراموش شود، به او کمک می کنیم.

فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: این کار تشکیلاتی را کمک به دولت می دانیم ولی اهل گله و ناراحتی نیستیم و همچنان می مانیم و حمایت می کنیم. به دنبال آن هستیم تا پلتفرمی برای ارتباطات ستادی با همدیگر و مردم با رئیس جمهور راه اندازی کنیم و هدف این است که مجموعه ای که شکل گرفته در این انتخابات، در جهت تحول خواهی و جبهه اصلاحات استفاده شود.

تاجرنیا گفت: به شما قول می دهیم جلسات همفکری اعضای ستاد انتخاباتی استان تهران پزشکیان ادامه یابد و به زودی دولت پزشکیان چه در زمینه حضور در افکار عمومی و چه سایر مسایل به این جمع و امثال آن نیاز خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha