رفع مشکلات شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌ شرقی نیازمند کمک نمایندگان مجلس است

مراغه- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: بخش بزرگی از خدمات مورد نیاز تولیدکنندگان در شهرک‌های صنعتی استان عرضه می‌شود اما مشکلاتی نیز مانند تامین انرژی به‌ویژه برق وجود دارد که امیدواریم با کمک نمایندگان مجلس برطرف شود. 

سهراب فیض‌زاده شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در برخی از شهرک‌های استان آذربایجان‌ شرقی مشکل برق و در برخی دیگر مساله آب وجود دارد اما بخش اعظم آنها به کمبود برق مربوط می‌شود.

وی پیگیری این مشکلات در سطح ملی و توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی را خواستار شد و افزود: نمایندگان مجلس در رفع این مشکلات می‌توانند نقش‌آفرین باشند.

فیض‌زاده با بیان اینکه واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران در ۵۱ شهرک صنعتی استان امکان‌پذیر است، خاطرنشان کرد: از پنج هزار و ۹۲۰ طرح در حال اجرا در شهرک‌های صنعتی استان سه‌هزار و ۲۰۰ مورد به بهره‌برداری رسیده است.

اخذ پروانه بهره‌برداری ۷۱ طرح در شهرک صنعتی مراغه

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: در شهرک صنعتی مراغه از ۱۳۴ قرارداد واگذاری، ۷۱ واحد پروانه بهره‌برداری اخذ کرده و در زمان حاضر ۵۸ طرح فعال است.

فیض‌زاده با بیان اینکه تعدادی از زمین‌ها و سوله‌های نیمه‌کاره این شهرک نیز در تملک بانک‌هاست، افزود: برای سرمایه‌گذاران جدید زمین‌هایی در شهرک صنعتی شماره ۲ مراغه شناسایی و اقدامات لازم با همکاری فرمانداری این شهرستان انجام شده است که امیدواریم به نحو احسن پاسخگوی سرمایه‌گذاران باشیم.

وی با بیان اینکه راه دسترسی نامناسب و آنتن‌دهی ضعیف تلفن همراه از دیگر مشکلات شهرک صنعتی مراغه است، بیان کرد: امروز در بازدید معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از این شهرک، پیشنهادی برای احداث راه دسترسی مطرح شد که می‌تواند راهگشا باشد.

عجب‌شیر با استقبال سرمایه‌گذاران مواجه است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌ شرقی با اشاره به اینکه در شهرستان عجب‌شیر یک شهرک صنعتی و یک ناحیه صنعتی وجود دارد، گفت: ۴۱ واحد فعال در شهرک عجب‌شیر وجود دارد که به‌دلیل استقبال سرمایه‌گذاران ۱۳ هکتار از اراضی ملی به این شهرک اضافه شد ولی این میزان زمین کافی نیست.

فیض‌زاده افزود: برای تامین زمین صنعتی با اداره‌ کل‌ منابع طبیعی و راه و شهرسازی نامه‌نگاری شده است تا زمین مناسب برای ایجاد شهرک صنعتی شماره ۲ اختصاص یابد.

وی ادامه داد: رفع مشکل تامین آب برای شهرک صنعتی عجب‌شیر و تامین برق به‌دلیل توسعه واحدهای صنعتی از جمله موارد در دست پیگیری است.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌ شرقی در همراهی با معاون وزیر صمت و رییس سازمان صنایع کوچک و مدیرعامل شهرک‌های صنعتی ایران روز جمعه به شهرستان‌های مراغه و عجب‌شیر سفر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha