۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۴۴
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85556492
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

۲۲ هزار عضو هلال‌احمر گیلان واجد شرایط شرکت در انتخابات مجامع هستند

رشت - ایرنا - مدیرعامل هلال‌احمر گیلان گفت: ۲۲ هزار و ۳۷۲ نفر از اعضای این جمعیت واجد شرایط رای در ششمین دوره انتخابات مجامع هلال‌احمر استان هستند.

هادی سلیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: انتخابات مجامع هلال‌ احمر گیلان هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود و ششمین دوره ۱۹ ماه جاری همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۷۱ نفر در ششمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر گیلان نامزد شده‌اند، اضافه کرد: ۲۶ مرکز اخذ رای در نظر گرفته شده و اعضا با در دست داشتن کارت ملی و شناسنامه می‌توانند در این انتخابات مشارکت کنند.

مدیرعامل هلال‌احمر گیلان با بیان اینکه ۳۱۰ نفر از کارکنان، داوطلبان جمعیت و سایر دستگاه‌های اجرایی در اجرای و برگزاری این انتخابات مشارکت دارند، ادامه داد: هم‌اینک بیش از ۸۳ هزار نفر از مردم استان عضو جمعیت هلال احمر هستند.

وی ضمن دعوت از اعضا و داوطلبان برای شرکت در انتخابات مجامع هلال‌احمر گیلان افزود: واجدین شرایط رای می‌توانند در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های هلال‌ احمر شرکت کرده و به کاندیدای مورد نظر خود رای داده و شورای اجرایی هلال‌احمر شهرستان‌ها را تعیین کنند.

وی اظهار کرد: شوراهای اجرایی بازوان توانمند هلال‌احمر در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های این جمعیت هستند و تدوین برنامه‌ها و ماموریت‌های سالانه هلال‌احمر در شعب و استان بر اساس نظرات مصوب افراد منتخب خواهد بود.

بر مبنای اساسنامه مصوب مجلس شورای اسلامی، هلال‌احمر به عنوان یک جمعیت مستقل، عمومی و غیرانتفاعی که از قوانین جمهوری اسلامی ایران و صلیب سرخ جهانی تبعیت می‌کند و شورای عالی تصمیم‌گیر اصلی آن محسوب می‌شود، موظف است انتخابات مجامع هلال احمر را هر چهار سال یک بار برگزار کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha