هوای پایتخت در آستانه آلودگی است

تهران بزرگ - ایرنا - کیفیت هوای پایتخت بر قرار گرفتن روی عدد ۹۷ در شرایط سالم و در مرز آلودگی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا،  در ۲۴ ساعت گذشته هم شاخص کیفیت هوا با میانگین ۱۲۸ در شرایط ناسالم برای گروه‌های سنی حساس جامعه بود.

براساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هم اکنون ایستگاه‌های اقدسیه با شاخص ۷۱، پونک با شاخص ۷۳، ستاد بحران با شاخص ۱۰۰، شادآباد با شاخص ۷۵، شهرری با شاخص ۷۹، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۸۴، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۸۲، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۶۹، گلبرگ با شاخص ۷۲، مسعودیه با شاخص ۷۸، پارک رازی با شاخص ۸۰، پاسداران با شاخص ۸۳، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۹۹ و فرمانداری شهرری با شاخص ۷۸ وضعیت زرد و کیفیت هوای قابل قبول را به ثبت رسانده‌اند.

همچنین ایستگاه‌های پیروزی عدد ۱۲۰، شهرداری منطقه ۴ عدد ۱۲۰، میدان فتح عدد ۱۰۳، پارک سلامت عدد ۱۱۶، دانشگاه تهران عدد ۱۴۶، دانشگاه علم و صنعت عدد ۱۰۸ و ژئوفیزیک عدد ۱۳۶، کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهند.

وضعیت هوا در ایستگاه‌های پارک شکوفه با شاخص ۱۵۱، شهرداری منطقه ۱۵ با شاخص ۱۶۲ و شهرک چشمه با شاخص ۱۵۲ ژئوفیزیک و شهرک چشمه، قرمز و کیفیت هوا ناسالم است در حالیکه ایستگاه میدان امام خمینی عدد ۴۹ و هوای پاک را نشان می‌دهد.

شهروندان تهرانی از ابتدای امسال تاکنون، پنج روز هوای پاک، ۹۷ روز هوای سالم، ۳۲ روز هوای ناسالم برای گروه سنی حساس و ۲ روز هم هوای ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی استنشاق کردند.

سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی در مجموع ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در پرونده شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha