۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۰
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85556509
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مربی تیم ملی کشتی: صید هیچ مدالی لذت بخش‌تر از المپیک نیست

همدان- ایرنا- مربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان و نایب قهرمان سابق جهان گفت: صید هیچ مدالی لذت بخش تر از المپیک نیست و ملی پوشان باید قدر این فرصت گرانبها را برای رسیدن به سکوی بازی‌های ۲۰۲۴ پاریس بدانند.

به گزارش خبرنگار ایرنا سعید ابراهیمی هر چند نتوانست در المپیک به مدال برسد اما همواره یکی از مفاخر تاریخ کشتی کشور در اوزان سنگین وزن به شمار می‌رود.

مردی از تبار لرنشین نهاوند که همگان او را یکی از تکنیکی‌ترین سنگین وزن‌های کشتی کشور می‌نامند، کشتی‌گیری که در کنار زور و بازو، به لحاظ تکنیکی جزو نابغه‌ها بود.

ابراهیمی متولد ۱۳۶۱ نهاوند است و ۹ ساله بود که به درخواست پدرش وارد کشتی شد. آن روزها تمریناتش را زیر نظر تورج ظفری دنبال می‌کرد.

ابراهیمی اگرچه بنا به علاقه پدرش کشتی گیر شد اما طولی نکشید که به این رشته علاقه‌مند شد و با اعتماد به نفس بالا و شجاعت مثال زدنی که داشت، توانست به اعتماد مربیان پاسخ بدهد و به مقام قابل توجهی دست پیدا کند.

این آزادکار نهاوندی با حضور در تیم ملی وقتی توانست جواز حضور در بازی‌های المپیک را در باکو به دست بیاورد همه را مطمئن کرد که نماینده ایران در المپیک ۲۰۰۸ پکن است.

ابراهیمی سال ۲۰۰۷ میلادی در فینال جهانی مقابل گاتسالوف اسطوره کشتی روس‌ها تن به شکست داد و نشان نقره را کسب کرد، در ۲۰۰۸ پکن و سپس ۲۰۰۹ جهانی دانمارک هم حضور یافت اما مدالی به دست نیاورد.

۲ طلای آسیا و یک طلای جام جهانی از دیگر افتخارات ارزنده این کشتی گیر سابق تیم ملی بود اما اکنون به عنوان مربی در تیم ملی کشتی آزاد جوانان کشور فعالیت دارد.

گفت وگو با این مربی پرافتخار تیم ملی را بخوانید:

ایرنا: از تیم ملی جوانان چه خبر، قهرمانی آسیا برازنده ملی پوشان بود؟
ابراهیمی:
رسیدن به سکوی قهرمانی آسیا به راحتی نبود. ماه‌ها برای این تیم برنامه‌ریزی و تلاش شد و به واقع غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی جوانان با حضورش، این تیم را متحول کرد.

ایرنا: یعنی می‌شود به این تیم به عنوان پشتوانه بزرگسالان اعتماد کرد؟
ابراهیمی:
همینطور است، چهره‌هایی در تیم ملی جوانان داریم که از همین حالا می‌توانند در رده سنی بزرگسالان نیز افتخار کسب کنند. هدف کادر فنی هم پشتوانه‌سازی مطلوب برای آینده کشتی کشور است.

ایرنا: مسابقات جهانی اسپانیا هم با این ترکیب اعزام می‌شوید؟
ابراهیمی:
خیر. تغییراتی را در ترکیب تیم با صلاحدید کادر فنی و در راس آن غلامرضا محمدی سرمربی تیم خواهیم داشت تا ضمن اصلاح نقاط ضعف، بتوانیم تیمی قدرتمند را در آوردگاه جهانی به میدان بفرستیم.

ایرنا: المپیک ۲۰۲۴ پاریس را شاهد هستیم، نظر شما چیست؟
ابراهیمی:
مهم‌ترین رویداد تاریخی یک ورزشکار ملی پوش به شمار می‌رود. المپیک متفاوت از سایر مسابقات است و معتقدم صید هیچ مدالی لذت بخش‌تر از المپیک نیست و برای رسیدن به آن باید از خواب و خوراک خود گذشت.

معتقدم صید هیچ مدالی لذت بخش‌تر از المپیک نیست و برای رسیدن به آن باید از خواب و خوراک خود گذشت.


ایرنا: به نظر شما چه نتایجی توسط کشتی گیران کشورمان کسب می‌شود؟
ابراهیمی:
همه به توانمندی این ترکیب اعتقاد دارند و به نظرم همه شانس کسب نشان دارند هر چند المپیک رقابت صدم ثانیه است و نمی‌توان با مسابقات جهانی و سایر تورنمنت‌ها مقایسه کرد.
مدال در این آوردگاه به قدری مهم و سرنوشت ساز است که هیچ حریفی در اوزان المپیک ضعیف نخواهد بود و بهترین‌ها شرکت می‌کنند.
معتقدم نتایج خوبی توسط ملی پوشان ما در این مسابقات کسب می‌شود.

ایرنا: اوزان سنگین وزن را چطور ارزیابی می‌کنید؟

ابراهیمی: امیرحسین زارع که یکی از بهترین‌های تاریخ سنگین وزن کشتی آزاد است. این پسر به قدری خوب و سرحال کشتی می‌گیرد که همه لذت می‌برند. او شانس اصلی قهرمانی در این المپیک است و اطمینان دارم به خواسته‌اش می‌رسد. آذرپیرا هم جوان و جسور است و او هم با خودباوری می‌تواند به مدال خوش رنگ المپیک برسد.

ایرنا: حمایت فدراسیون چطور است؟
ابراهیمی:
عالی‌تر از این نمی‌شود. علیرضا دبیر رئیس فدراسیون و سایر ارکان برای پشتیبانی از تیم‌های ملی سنگ تمام گذاشته‌اند. در تمامی تورنمنت‌ها شاهد هستیم که ملی پوشان و حتی منتخبان ما اعزام می‌شوند. در گذشته این اعزام‌های مستمر نبود. همین حضور در تورنمنت‌های بین‌المللی خیلی به رشد کشتی کشورمان کمک کرده است.
در واقع همه استعدادها و بهترین‌های کشتی اگر هم در ترکیب اصلی تیم ملی نباشند اما این فرصت را دارند که در میادین دیگر حضور یابند و خود را در عرصه‌های بین‌المللی نشان بدهند.

ایرنا: از کشتی همدان چه خبر؟
ابراهیمی:
فقط باید افسوس گذشته را خورد. نمی‌دانم در سال‌های گذشته چه بلایی سر کشتی این استان آمد که این چنین افت کرد.روزگاری سه وزن ترکیب اصلی تیم ملی برای کشتی گیران استان همدان بود اما امروز به کجا رسیده است؟

نمی‌دانم در سال‌های گذشته چه بلایی سر کشتی این استان آمد که این چنین افت کرد.روزگاری سه وزن ترکیب اصلی تیم ملی برای کشتی گیران استان همدان بود اما امروز به کجا رسیده است؟البته امیدوارم با روی کار آمدن ولی بهاریان رئیس جدید شاهد بازگشت به روزهای پرافتخار گذشته باشیم.

ایرنا: چه انتظاری از رییس جدید هیات کشتی همدان دارید؟
ابراهیمی:
قهرمانان سابق کشتی را در امور فنی و مربیگری تیم‌های منتخب استان دعوت به کار کند. حیف است قهرمانان ارزنده ما کنار باشند. نفراتی داریم که خیلی از استان‌ها آرزوی حضورشان را دارند و باید از علم و تجربه آن‌ها برای اعتلای کشتی همدان کمک گرفت.
امروزه کشتی با علم پیش می‌رود نه با سن و سال و برخی دیدگاه‌های سنتی، که دیگر جایی در این ورزش ندارد.

ایرنا: شما جزو افتخارات ورزش همدان هستید
ابراهیمی:
ما هر چه داریم از دعای خیر مردم است. از مسوولان استان همدان به خصوص نهاوند گلایه‌مند هستم. دریغ از یک پیام یا تماس بابت قهرمانی در مسابقات جوانان آسیا. من و میثم مصطفی جوکار به نام این استان مربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان هستیم و آیا نباید مورد حمایت استان قرار بگیریم؟
امیدوارم روزی برسد که ارزش جایگاه‌ها به نحو احسن حفظ شود و شاهد این باشیم که مسوولان به یاد افتخارآفرینان باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha