۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۴۱
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85556521
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوا در زنجان تا ۶ درجه افزایش می‌یابد

۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۴۱
کد خبر: 85556521
دمای هوا در زنجان تا ۶ درجه افزایش می‌یابد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: هوا در مناطق مختلف این استان از روز دوشنبه به طور محسوسی گرمتر می شود و تا پایان هفته جاری دمای هوا تا ۶ درجه سانتیگراد افزایش می یابد.

الهام نجفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی آخرین نقشه های هواشناسی آسمان امروز اغلب مناطق استان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود که گاهی با افزایش ابر و در برخی نقاط با وزش باد نسبتا شدید همراه می شود.

وی یادآورشد: رگبار پراکنده و محلی و وقوع رعد و برق نیز به خصوص در مناطق شمالی و ارتفاعات استان محتمل است.

نجفی با بیان اینکه فردا هم این شرایط جوی در استان برقرار خواهد بود، اظهار داشت: وزش باد نسبتا شدید پدیده قابل توجه روزهای پیش رو به خصوص در بعدازظهرهاست.

وی ادامه داد: امروز و فردا تغییرات قابل ملاحظه دمایی در استان نخواهیم داشت و از روز دوشنبه دما به طور محسوسی افزایش می یابد.

نجفی دمای هوای فعلی شهر زنجان را ۱۸ درجه بیان کرد و افزود:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییر چندانی نداشته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۷ و ۳۲ درجه، ابهر ۱۷ و ۳۱ درجه، خرمدره ۱۶ و ۳۱ درجه، آب‌بر ۲۲ و ۳۱ درجه، قیدار ۱۵ و ۳۳ درجه، سلطانیه ۱۵ و ۳۱ درجه و ماهنشان ۲۰ و ۳۳ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha