۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۶
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85556522
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

یک محکوم به قصاص در اهواز به عشق امام حسین (ع) بعد از ۱۷ سال آزاد شد

اهواز- ایرنا - رییس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: کارگروه مشترک شورای حل اختلاف و زندان اهواز موفق شدند در قالب پویش "به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم" با جلب رضایت اولیای دم، یک محکوم به قصاص را پس از ۱۷ سال از زندان رهایی و به آغوش خانواده بازگرداند.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ۱۷ سال پیش در نزاعی بین ۲ طایفه یک نفر کشته شد و این حادثه منجر به تشدید اختلافات بین این ۲ طایفه شد.

وی افزود: با تشکیل پرونده قضایی برای قاتل و طی مراحل قضایی، این فرد محکوم به قصاص نفس شد که با ابراز پشیمانی قاتل و خانواده وی برای جلب رضایت اولیای دم، پرونده جهت صلح و سازش به کارگروه مشترک شورای حل اختلاف و زندان اهواز ارجاع شد.

حجت الاسلام امانت ادامه داد: اعضای این کارگروه با استفاده از ظرفیت ستاد صبر، بزرگان و سران عشایر و با تشکیل نشست‌های متعدد با بزرگان طرفین، موفق به جلب رضایت اولیای دم شدند.

رییس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: همزمان با ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تلاش بر این است در قالب این پویش، فرهنگ صلح و سازش در جامعه جاری و از ورود افراد زیادی در زندان جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا، سال گذشته خوزستان با اقداماتی که برای توسعه صلح و سازش از سوی دستگاه قضای استان انجام داد عنوان مهد صلح کشور را گرفت.

سال گذشته با انجام اقدامات و پویش‌های مختلف برای ایجاد صلح و سازی از ورود چهار هزار نفر به زندان جلوگیری شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha