۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۵۳
کد خبر: 85556535
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بنای مجلس بر تعامل با دولت جدید است

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر تعامل مجلس با دولت گفت: برنامه مجلس به ویژه در بحث رای اعتماد به کابینه بر تعامل با دولت است.

سید اسماعیل حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر همراهی مجلس با دولت در رای اعتماد به کابینه افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان با ایشان بر همکاری مجلس با دولت به ویژه در بحث رای اعتماد به کابینه تاکید داشتند و معیارهایی را نیز در این باره مشخص کردند.

نماینده مردم شیراز در مجلس افزود: رهبر معظم انقلاب ضمن توصیه‌هایی به نمایندگان در محورهای مختلف بر تعیین وزرای پیشنهادی بر اساس معیارها و ملاک‌هایی همچون انقلابی و کارآمد بودن تاکید کردند.

حسینی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب و معیارهای تعیین شده برای مجلس و دولت همکاری لازم را با دولت جدید از جمله در بحث رای اعتماد به کابینه خواهد داشت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت قطعاً انتخاب و رای اعتماد به وزرایی کارآمد، با تجربه، کاردان و انقلابی می‌تواند برای حل مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف راهگشا باشد و مبنای کار مجلس برای رای اعتماد همین خواهد بود.

به گزارش ایرنا، نکته هشتم و پایانی رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان با ایشان در خصوص کار فوری و پیش روی مجلس یعنی رأی اعتماد به کابینه آقای پزشکیان بود.

ایشان تعیین هر چه زودتر کابینه بعد از انجام امور لازم را مفید و ضروری خواندند و گفتند: در این زمینه هم نمایندگان مجلس و هم رئیس‌جمهور منتخب و محترم، مسئولیت‌های سنگینی دارند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خصوص ویژگی‌ها و معیارهای ضروری برای افرادی که وزیر و میدان‌دار اقتصاد، فرهنگ، سازندگی و تولید خواهند شد، گفتند: کسی را باید میدان‌دار کرد که امین، صادق، متدیّن و از بُن دندان معتقد به جمهوری اسلامی باشد.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: ایمان یک شاخص مهم است، امید به آینده و نگاه مثبت به افق شاخص مهم دیگر است و به کسانی که نگاهشان به افق تاریک است و معتقدند نمی‌شود کاری کرد، نمی‌توان مسئولیت‌های مهم و کلیدی داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha