۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۴
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85556562
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

آبرسانی سیار به ۴۰ روستا و سکونتگاه گنبدکاووس

۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۴
کد خبر: 85556562
آبرسانی سیار به ۴۰ روستا و سکونتگاه گنبدکاووس
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس- ایرنا- مدیر امور آب و فاضلاب گنبدکاووس از آبرسانی سیار به ۴۰ روستا و سکونتگاه‌های با جمعیت کم بدون آب یا دارای تنش آبی در این شهرستان خبر داد و گفت: آبرسانی سیار به این روستاها با ۶ دستگاه تانکر و با مجموع ظرفیت ۱۱۰ مترمکعب درحال انجام است.

حسین سعیدی‌راد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع روستاها و نقاط جمعیتی گنبدکاووس که با تانکر آبرسانی می‌شوند، ۱۴ روستا در بخش مرزی «داشلی‌برون» و بقیه در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارند.

وی اضافه کرد: آبرسانی سیار به اهالی این روستاها و نقاط جمعیتی متناسب با جمعیت و بعد مسافت و با هماهنگی دهیاران، شوراها و بخشداران به صورت روزانه، یک یا ۲ روز در میان و یا هفتگی درحال انجام است.

سعیدی راد ادامه داد: تا چند روز پیش آبرسانی به ۴۰ روستا و نقطه جمعیتی گنبدکاووس با سه دستگاه تانگر انجام می‌شد که با رفع نواقص سه خودروی دیگر، هم اکنون آبرسانی با ۶ تانکر انجام می‌شود.

به گفته وی، یک خودروی دیگر آبرسانی سیار هم طی چند هفته آینده با رفع نواقص فنی، به ظرفیت آبرسانی گنبدکاووس اضافه خواهد شد.

مدیر امور آب و فاضلاب منطقه گنبدکاووس همچنین با تاکید برضرورت مصرف بهینه آب آشامیدنی در مناطق روستایی این شهرستان، بیان کرد: یکی از مشکلات این بخش ، استفاده از آب آشامیدنی برای مصارف دامی است که باید از آن پرهیز شود.

سعیدی‌راد افزود: آب آشامیدنی به اندازه بین اهالی روستاها و نقاط جمعیتی این شهرستان درحال توزیع است و تاکنون گزارشی از کمبود آن از سوی دهیاران، شوراها و بخشداران به این اداره نشده است.

گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت واقع در شرق استان گلستان، دارای سه نقطه شهری، حدود ۱۷۰ روستا و ۴۰ نقطه جمعیتی بوده و در مجموع ۶۵ هزار مشترک آب و فاضلاب شهری و ۳۶ هزار مشترک روستایی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha