۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۴۲
کد خبر: 85556563
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فراخوان ۱۷ جایزه علمی و بورس تحصیلی فارس منتشر شد

شیراز - ایرنا - مجمع خیران نخبه‌پرور فارس فراخوان ۱۷ جایزه علمی و بورس تحصیلی را منتشر و اعلام کرد که مهلت نام‌نویسی در این فراخوان تا ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرعامل مجمع خیران نخبه‌پرور فارس روز شنبه با اعلام این فراخوان، عنوان کرد: جایزه و بورس تحصیلی امید در حوزه نجوم، جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور عزت‌الله رئیسی‌اردکانی در زمینه آب، جایزه پژوهانه دکتر حسین موحدان در زمینه بیماری خشکی چشم، جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور عبدالوهاب البرزی در زمینه بیماری‌های عفونی، جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور علی‌محمد هنجنی، جایزه علمی و بورس تحصیلی دکتر فرح پیرویان در زمینه قلب اطفال، جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور داریوش مولا و جایزه علمی و بورس تحصیلی و حمایت از تولیدات بیوتکنولوژی پروفسور فریدون مهبودی از جوایز و بورسیه‌های حمایتی این دوره انجمن خیران نخبه پرور است.

حبیب شریف افزود: جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور محمدهادی ایمانیه، جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور کرامت‌الله ایزدپناه، جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور مرتضی خوشخوی زهتاب در زمینه علوم باغبانی، جایزه کارآفرینی و بورس تحصیلی پروفسور علی‌نقی مصلح‌شیرازی، جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور رضا امیدبیگی، جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور رضا ملک‌زاده، جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور علیرضا سپاسخواه در زمینه مهندسی آب، جایزه کارآفرینی و بورس تحصیلی غلامرضا ذوالانواری در رشته‌های فرش و صنایع دستی و جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور سیدحبیب فیروزآبادی در زمینه شیمی از دیگر جوایز و بورسیه‌های علمی خیران نخبه پرور فارس است.

شریف توضیح داد: نخستین جایزه و بورس تحصیلی امید در حوزه نجوم، اخترفیزیک و کیهان‌شناسی به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری اهدا می‌شود که یکی از این سه گرایش‌های نجوم دانشگاه شیراز تحصیل کنند.

وی ادامه داد: نخستین جایزه علمی پروفسور عزت‌الله رئیسی‌اردکانی در زمینه آب به دانشجویان تحصیلات تکمیلی در زمینه آب-زمین‌شناسی اهدا می‌شود و بورس تحصیلی آن نیز بر اساس سوابق آموزشی، پژوهشی و نوآوری به سه نفر از دانشجویان آب-زمین‌شناسی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های کشور که حداقل تا پایان شهریور ۱۴۰۳ دانشجو باشند، تعلق می‌گیرد.

شریف گفت: جایزه پژوهانه دکتر حسین موحدان در زمینه بیماری خشکی چشم به اساتید و دانشجویان علوم پایه و بالینی مقاطع تحصیلات تکمیلی و دستیاری که برترین طرح تحقیقاتی را به کارگروه داوری پژوهانه ارسال کنند، اختصاص می‌یابد و نخستین جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور عبدالوهاب البرزی در زمینه بیماری‌های عفونی ویژه دستیاران تخصصی و فوق‌تخصصی رشته‌های مختلف پزشکی سراسر کشور است که دارای پژوهش کاربردی موثر در زمینه‌های بیماری‌های عفونی در دوره دستیاری هستند.

مدیرعامل مجمع خیران نخبه‌پرور فارس اضافه کرد: سومین جایزه علمی و بورس تحصیلی دکتر فرح پیرویان در زمینه قلب اطفال به همه دانشجویان فوق تخصص بالینی قلب اطفال که دارای تحقیقات و یا فعالیت‌های علمی برجسته‌ای باشند، اهدا می‌شود و سومین جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور علی‌محمد هنجنی نیز به همه پزشکان، متخصصان و پرستاران فعال در زمینه قلب و عروق (شامل داخلی قلب، جراحی قلب، بیهوشی قلب و قلب اطفال) که تحقیق، درمان یا آموزش برجسته‌ای انجام داده‌اند، اهدا خواهد شد.

وی عنوان کرد: سومین جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور داریوش مولا به دانشجویان تحصیلات تکمیلی مستعد یا دانش‌آموختگان رشته مهندسی شیمی اهدا می‌شود که حداکثر سه سال از زمان فراغت از تحصیل آن‌ها گذشته و صاحب ایده‌های نوآورانه و اجراشده یا دارای پژوهش‌های کاربردی ارزشمند در زمینه محیط‌زیست باشند.

شریف ادامه داد: چهارمین جایزه علمی، بورس تحصیلی و حمایت از تولیدات بیوتکنولوژی پروفسور فریدون مهبودی به دانشجویان برگزیده، دکترای بیوتکنولوژی دارویی، بیوتکنولوژی پزشکی و دکترای دیگر رشته‌ها یا فارغ‌التحصیلان سه سال اخیر دانشگاه‌های داخل و یا خارج از کشور که در زمینه تولید داروهای بیوتکنولوژی فعالیت قابل توجهی داشته‌اند، اهدا خواهد شد.

او افزود: چهارمین جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور محمدهادی ایمانیه به دانشجویان یا دانش‌آموختگان ممتاز دوره عالی سلامت عمومی از دانشگاه‌های کشور که حداکثر سه سال از زمان فراغت از تحصیل آن‌ها گذشته و بیشترین اثرگذاری و مسئولیت‌پذیری را در حوزه بهداشت و سلامت جامعه داشته باشند، اعطا می‌شود.

مدیرعامل مجمع خیران نخبه‌پرور فارس درباره پنجمین جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور کرامت‌الله ایزدپناه گفت: این جایزه به دانشجویان یا دانش‌آموختگان دوره‌های تحصیلات تکمیلی سراسر کشور در زمینه بیماری‌شناسی گیاهی تعلق می‌گیرد که حداکثر ۲ سال از فراغت از تحصیل آن‌ها گذشته باشد و دارای پژوهش‌های کاربردی موثر یا انتشارات علمی معتبر در سطح ملی یا بین‌المللی باشند.

شریف بیان کرد: پنجمین جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور مرتضی خوشخوی زهتاب به دانش‌آموختگان و دانشجویان برگزیده کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه‌های سراسر کشور در گرایش‌های مختلف علوم باغبانی اهدا می‌شود که دارای پژوهش‌های برتر ‌باشند.

به گفته او پنجمین جایزه کارآفرینی و بورس تحصیلی پروفسور علی‌نقی مصلح‌شیرازی به برترین طراح کسب و کار (BP) که موجب خلق ثروت و اشتغال پایدار در کشور شود، تعلق می‌گیرد و پنجمین جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور رضا امیدبیگی نیز به مخترعان، دانش‌آموختگان یا دانشجویان برگزیده مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه‌های سراسر کشور که حداکثر سه سال از زمان فراغت از تحصیل آن‌ها گذشته و دارای پژوهش‌های کاربردی باشند، اهدا می‌شود.

مدیرعامل مجمع خیران نخبه‌پرور فارس ادامه داد: پنجمین جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور رضا ملک‌زاده به دانشجویان برگزیده مقاطع مختلف دانشگاهی از سراسر کشور که دارای اثرگذاری آموزشی، پژوهشی، درمانی و یا کارآفرینی در زمینه‌ بیماری‌های گوارش و کبد باشند، اهدا می‌شود و ششمین جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور علیرضا سپاسخواه به صاحبان ایده‌های نوآورانه و اجراشده یا پژوهش‌های کاربردی در زمینه کاهش مصرف آبیاری در کشاورزی برای حفاظت و پایداری منابع آب تعلق می‌گیرد.

شریف گفت: ششمین جایزه کارآفرینی و بورس تحصیلی غلامرضا ذوالانواری در رشته‌های فرش و صنایع دستی به فعالان و اثرگذاران حوزه فرش و صنایع دستی اهدا می‌شود و هفتمین جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور سیدحبیب فیروزآبادی به دانشجویان برگزیده دکترای شیمی آلی یا شیمی آلی-پلیمر دانشگاه‌های سراسر کشور تعلق می‌گیرد.

فراخوان ۱۷ جایزه علمی و بورس تحصیلی فارس منتشر شد

وی اعلام کرد: علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام تا ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ فرصت دارند به سایت مجمع خیران فارس به آدرس http://shiraz-feca.ir مراجعه کنند.

شریف اضافه کرد: مجمع خیران نخبه‌پرور استان فارس به آدرس شیراز، بلوار شهید چمران، ابتدای بلوار شاهد، باغ مهر جوان و شماره تلفن‌های ۰۷۱۳۶۲۴۲۹۱۸ و ۰۹۳۰۵۲۸۸۵۱۶ پذیرای خیران و نخبگان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha