۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۵
کد خبر: 85556581
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

بنیاد مسکن همدان ۱۳ هزار واحد مسکونی در دست ساخت دارد

همدان- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: این بنیاد هم‌ اینک در حال ساخت ۱۳ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان است که از این لحاظ رتبه نخست کشور را دارد.

مسعود رضایی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همدان از استان‌های موفق در خصوص طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور شناخته شده است که در همین رابطه رتبه سوم طرح نهضت ملی مسکن و از نظر تعداد واحدهای احداثی به صورت بنیاد ساخت رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۷.۵ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان بهار اختصاص یافته است، افزود: در طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان سه هزار و ۸۴۸ نفر نام‌نویسی کرده‌اند که با پایش‌های انجام شده یک هزار و ۴۲۸ نفر واجد شرایط شناخته شدند.

رضایی با اشاره به در حال احداث بودن ۱۲۰ واحد پروژه بنیاد در شهر بهار، گفت: پروژه ۱۷.۵ هکتاری گروه ساخت شهرستان بهار هر قطعه به چهار نفر از افراد واجد شرایط برای ساخت واگذار می‌شود.

وی بیان کرد: در این زمینه همکاران نظام مهندسی نظارت را با تخفیف ۵۰ درصدی انجام می‌دهند و شهرداری به ازای هر واحد تنها با دریافت ۴۰ میلیون ریال هزینه پروانه ساخت را صادر می‌کند که این امر کمک بسیار خوبی برای صاحبخانه شدن افراد واجد شرایط است.

رضایی همچنین از راه‌اندازی تیم تسهیل برای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: برای تسهیل روند اداری پروژه نهضت ملی مسکن مردم، همکاران تسهیل‌گر بنیاد مسکن از افرادی که در بنیاد مسکن تشکیل پرونده داده‌اند وکالت گرفته و کار صدور پروانه و قرارداد با بانک‌ها را برای واحدها به نتیجه می‌رسانند که با این اقدام تنها کار اجرایی بر عهده خود افراد خواهد بود و با این اقدام پروسه اداری را تسهیل می‌بخشند.

به گزارش ایرنا، ۱۲۱ هزار نفر در استان از ابتدای بازگشایی سامانه ثبت نام وزارت راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کردند که نزدیک به ۹۰ هزار متقاضی واجد شرایط شناخته شدند.

بر اساس آخرین اعلام مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ استان همدان پس از استان‌های تهران، البرز، مازندران، گیلان و قم در رده ششم پرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار دارد.

بر اساس این آمار استان همدان با وسعتی نزدیک به ۲۰ هزار کیلومتر مربع حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و تراکم نسبی ۸۸ نفر در هر کیلومتر مربع، همدان را در ردیف یکی از پرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار داده‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha