۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۵
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85556588
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تحلیلگر صهیونیست: ترور پیروزی نمی‌آورد

۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۵
کد خبر: 85556588
تحلیلگر صهیونیست: ترور پیروزی نمی‌آورد

تهران- ایرنا- یکی از تحلیلگران صهیونیست اذعان کرد که سیاست ترور ارمغانی برای تل آویو به همراه نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا، «بن کاسبیت» تحلیلگر صهیونیست امروز شنبه درپی ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و «فواد شکر» از فرماندهان بارز حزب الله لبنان در گفت وگو با روزنامه صهیونیستی «معاریو» خطاب به سران سیاسی و نظامی این رژیم گفت که سیاست های ترور این رژیم ثمری ندارد.

او تاکید کرد: عملیات ترور پیروزی به همراه نمی آورد.

کاسبیت سپس با انتقاد از عملکرد کابینه رژیم صهیونیستی در پرونده مبادله اسیران با مقاومت فلسطین، این پرسش را مطرح کرد که "آیا عملیات ترور در اوج مذاکرات مربوط به بازگردانیدن ۱۱۵ اسیران اسرائیلی از نوار غزه نشان دهنده حسن نیت کابینه برای دستیابی به یک توافق در این زمینه است؟ "

این تحلیلگر همچنین با نگرانی از وقوع جنگ منطقه ای به خاطر عملکرد سران سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی این سوال را مطرح کرد که "آیا ترور رهبر حماس به خطرات احتمال جنگ منطقه ای می‌ارزد؟ "

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس بامداد روز چهارشنبه ۱۰ مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران صبح چهارشنبه (۳۱ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۱۰ مرداد ۱۴۰۳) در بیانیه ای اعلام کرد: «با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز (چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.»

ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا همچنین در حمله به یک آپارتمان در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت، «فواد شکر» از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان را ترور کرد.

درپی شهادت اسماعیل هنیه و فواد شکر، مقامات و مسئولان ارشد محور مقاومت اعلام کردند که انتقام خون این شهیدان فرمانده را از رژیم صهیونیستی خواهند گرفت.

به نوشته روزنامه معاریو، مقامات رژیم صهیونیستی از بیم پاسخ ایران و حزب الله پناهگاهها را گشوده و در حال آماده باش کامل هستند.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت بیش از ۹ ماه از جنگ غزه، محافل صهیونیستی اذعان دارند که در این جنگ درمانده شده‌اند و این همزمان با ضربات مهلکی است که رزمندگان مقاومت فلسطین به اشغالگران وارد می‌کنند.

در همین راستا، «بنی موریس» تحلیلگر صهیونیست روز پنجشنبه به هاآرتص گفت: اسرائیل امروز ضعیف است و پس از گذشت بیش از ۹ ماه با ارتشی که ۵۰۰ هزار نیرو دارد، در یک منطقه کوچک نتوانسته است بر حماسی که دارای ۳۰ هزار نیرو است و سلاح اصلی آنها فقط شامل سلاح های سبک و آر پی جی است، غلبه کند.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نیز گزارش داده بود: ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس توافق مبادله اسیران را به خطر می اندازد. در این مرحله ترور هنیه ضرورتی نداشت.

«کارمیلا منشیه» خبرنگار نظامی رسانه صهیونیستی «کان» نیز گفته بود: با گذشت ۳۰۰ روز از جنگ، ۱۱۵ نفر اسیر هستند که قبل از هر اقدامی باید کاری برای بازگشت آنها انجام شود.

در همین ارتباط، کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داده بود که ترور هنیه مذاکرات را به مدت هفته ها و ماه‌ها راکد می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha