۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۱
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85556604
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۵ درصد از رقبات موقوفات زنجان سنددار شدند

۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۱
کد خبر: 85556604
۸۵ درصد از رقبات موقوفات زنجان سنددار شدند

زنجان - ایرنا - رئیس اداره حقوقی، ثبتی و اجارات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: با تلاش مجموعه همکاران استان و شهرستان‌ها و همچنین همکاری اداره ثبت اسناد و املاک تاکنون برای حدود ۸۵ درصد از رقبات موقوفات استان سند صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ مسعود مرادی روز شنبه در جلسه بررسی وضعیت صدور سند برای موقوفات استان، افزود: استان زنجان نزدیک به ۲ هزار و ۹۰۰ موقوفه و ۳۳ هزار رقبه تحت مدیریت خود دارد و همواره یکی از وظایف اساسی نهاد وقف حفظ و نگهداری از اراضی و املاک وقف شده با حمایت قانون اساسی کشور است.

وی با بیان اینکه از مهمترین وظایف اوقاف، تهیه و تدوین اسناد مالکیت وقفی برای موقوفات است که نقش اساسی در شناسایی و بهره گیری از ظرفیت آنها دارد، اظهار داشت: تا زمانی که سند برای ملک موقوفه اخذ نشود هیچ‌کار اساسی برای بهبود وضعیت و مدیریت شایسته بر آن نمی توان انجام داد.

مرادی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۲۴ سند اولیه برای موقوفات اخذ شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۱۰۲ سند، رشد سه برابری داشته است.

وی افزود: همچین سال گذشته ۳۶۵ رقبه، به اسناد مالکیت در سامانه جامع موقوفات متصل و سند دار شده بود که امسال این تعداد به یک هزار و ۲۰۰ رقبه رسیده است که حکایت از رشد بیش از ۳۰۰ درصدی دارد.

مرادی اظهار داشت: تاکنون اداره اجرایی شهرستان خرمدره با اخذ ۱۲۸ سند اولیه، رتبه اول استانی را داراست و پس از آن خدابنده با ۸۴ سند، زنجان با ۵۸ سند، طارم با ۴۳ و ابهر با ۳۷ سند رتبه های بعدی را دارند.

وی با بیان اینکه سند دار کردن موقوفات یکی از مهمترین اقدامات در راستای حفظ و تثبیت مالکیت و جلوگیری از هرگونه تعدی به موقوفات و حریم آن است، گفت:از موقوفات استان، هزار و ۶۹۶ مورد مسجد و مکان مذهبی و هزار و ۱۱۱ مورد، موقوفات کشاورزی و املاک دیگر است که مجموعا بیش از ۳۳ هزار رقبه(مکان مستقل و مشخص وابسته به موقوفه) را شامل می شود.

این مسوول گفت: اماکن قابل اجاره طی فرایند قانونی به مزایده گذاشته و به بالاترین قیمت پیشنهادی به اجاره واگذار می شود تا درآمد آنها صرف اجرای نیات مختلف واقفان گرامی و سایر هزینه های لازم اداره موقوفات شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha