۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۸
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85556616
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بخش دختران رویداد علمی، مهارتی " برپا " در زنجان به کار خود پایان داد

زنجان - ایرنا - رویداد سه روزه علمی، تفریحی، مهارتی "برپا "در بخش دختران با شرکت بیش از ۱۲۰ نفر از دانش آموزان برتر استان، شامگاه جمعه در مرکز همایش‌های بین المللی غدیر دانشگاه زنجان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دبیر رویداد دانش آموزی "برپا "در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بخش پسران این رویداد نیز از روز سه شنبه هفته جاری آغاز می شود و تا روز جمعه ادامه دارد، افزود: این برنامه، یک رویداد ترکیبی است که بخش مهارتی،‌ تفریحی و مسابقات علمی دارد و خروجی آن، راهبری استعدادهای برتر استان خواهد بود.

فرهود آهنی با بیان اینکه "برپا " یک رویداد ملی است که با محوریت استان زنجان و ویژه دانش آموزان دوره دوم متوسطه برگزار می شود،‌ گفت: شرکت کنندگان در این رویداد، دانش آموزان برگزیده جشنواره خوارزمی،‌ المپیادهای علمی،‌ دارای تالیف کتاب،‌ ثبت اختراع دانش آموزی و یا دارای مقام در مسابقات ملی و بین المللی هستند.

وی اظهار داشت: رویداد برپا، امسال به لحاظ محتوایی تفاوت زیادی با رویدادهای ۲ سال گذشته داشت به طوریکه امسال چند ارتباط زنده تصویری با دانشمندان برتر و برجسته مراکز تحقیقاتی دنیا داشتیم که این برای دانش آموزان جذاب بود و در کنار آن دانش آموزان در بازی های گروهی کارهای تیمی و بخش های تفریحی هیجان انگیز در فضایی امن شرکت کردند.

آهنی با بیان اینکه رویداد برپا امسال میزبان ۱۲۰ نفر از پسران و ۱۲۰ نفر از دختران مستعد و فرهیخته استان بود، یادآورشد: امسال علاوه بر گزینشی که از طریق آموزش و پرورش برای حضور دانش آموزان در این رویداد داشتیم، بخش چالشی نیز در اختیار عموم قرار گرفت تا و همه دانش آموزان علاقه مند بتوانند از طریق شرکت در این چالش شانس ورود به این رویداد را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۱۴۰۰ طرح اولیه رویداد کلید خورد و از تابستان ۱۴۰۱ برای پوشش ۱۰۰ نفر از دانش آموزان پسر استعداد برتر استان اجرایی شد. ‌

آهنی افزود: امسال سومین سال اجرای رویداد "برپا " است و بیشتر به دنبال تثبیت این رویداد به عنوان یک پروژه ملی هستیم و امسال آخرین سالی است که این رویداد به صورت استانی اجرا می شود.

آهنی اظهار داشت: در این رویداد برای دانش آموزان استعداد برتر ( برگزیدگان جشنواره ها و مسابقات علمی، فرهنگی و هنری ملی و بین‌المللی، رتبه های برتر کنکور) دوره دوم متوسطه طی چند روز برگزاری رویداد، کارگاه‌های متعدد ایده پردازی علمی و تحقیقاتی، برنامه تفریحی و ورزشی و چالش های متعدد برای ایده پردازی اجرا می شود.

رویداد علمی، تفریحی و مهارتی "برپا" در پی شبکه‌سازی استعدادهای برتر دانش‌آموزی است تا دانش آموزان از این طریق با مشکلات و دغدغه‌های موجود در کشور آشنا شوند و برای حل آن در آینده مشارکت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha